Dòng Nội dung
1
Đề xuất ứng dụng phương pháp học đảo ngược nhằm cải tiến việc dạy và học chữ Hán trong tiếng Nhật = Recommendations on implementing flipped classroom to improve the teaching anh learning of Kanji in Japanese language / Vũ Thúy Nga // Tạp chí Khoa học ngoại ngữ Số 61/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 83-93

Hiện có rất nhiều nghiên cứu về tiếng Nhật trên nhiều bình diện, nhưng nghiên cứu liên quan đến dạy và học chữ Hán trong tiếng Nhật còn rất hạn chế.Đặc biệt, ở Việt Nam nghiên cứu về phương pháp dạy và học chữ Hán trong giáo trình tiếng Nhật Mina no Nihongo ở trường đại học Hà Nội.Qua đó, đề xuất cải tiến sử dụng phần mềm kết hợp ứng dụng phương pháp học đảo ngược để nâng cao hiệu quả trong giảng dạy và học chữ Hán tiếng Nhật.

2
Giờ học đảo ngược : hướng dẫn dành cho cơ sở giáo dục đại học = Flipped learning : a guide for higher education faculty / Robert Talbert, Jonathan Bergmann; Vũ Thúy Nga, Hoàng Liên dịch.
Hà Nội : Nxb. Đại học Sư phạm, 2020
419tr. ; 21cm.

Flipped learning is an approach to the design and instruction of classes through which, with appropriate guidance, students gain their first exposure to new concepts and material prior to class, thus freeing up time during class for the activities where students typically need the most help, such as applications of the basic material and engaging in deeper discussions and creative work with it. While flipped learning has generated a great deal of excitement, given the evidence demonstrating its potential to transform students' learning, engagement and metacognitive skills, there has up to now been no comprehensive guide to using this teaching approach in higher education."--Publisher's description