Dòng Nội dung
1
Bàn về câu ghép trong sách ngữ pháp tiếng Hán hiện đại / Nguyễn Thị Lệ Quyên. // Ngôn ngữ và đời sống 2015, Số 10 (240).
2015
50-54 tr.

Compound sentence is the major subject of the research. The research is conducted on classification, ordering, explanation and the design exercises of compoud sentence based lesson in four mordern Chinese grammar books. Based on the researcho findings combined with thosed in other reaerch and grammar teaching rules, the relevant recommendations will be produced.

2
Bàn về câu ghép trong sách ngữ pháp tiếng Hán hiện đại = Discusion on compound sentence in morden Chinese grammar books / Nguyễn Thị Lệ Quyên. // Ngôn ngữ và đời sống. 2015, Số 10 (240).
2015
tr.50-54

Compound sentence is the major subject of the research. The research is conducted on classification, ordering, explanation and the design exercises of compound sentence based lesson in four mordern Chinese grammar books. Based on the research findings combined with thosed in other reserch and grammar teaching rules, the relevant recommendations will be produced.

3
Các gợi ý cho sinh viên năm cuối khi làm việc với văn bản (từ kinh nghiệm giảng dạy sinh viên trong các giờ học kí năng đọc) / Nguyễn Thị Lệ Quyên. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2019-2020 (Khoa Nga) 6/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 45-50

Bài viết tập trung miêu tả một số khó khăn thường gặp khi đọc văn bản thuộc nhiều thể loại, chỉ ra các kĩ xảo cần thiết để phát triển kĩ năng đọc của sinh viên năm cuối, cũng như các khuyến nghị nhằm giải quyết các khó khăn khi làm việc với văn bản.

4
Giảng dạy kỹ năng nói trong các giờ học thực hành tiếng Nga của sinh viên Việt Nam : kỹ năng nói như một phương tiện giảng dạy / Nguyễn Thị Lệ Quyên // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 74/2023

tr.14 - 27

In research on foreign language teaching methods, particularly those for foreigners, the teaching and learning of macro language skills (listening, speaking, reading, and writing) are often emphasized and considered as a prerequisite task in the training process. Speaking is considered as one of the skills that cause many difficulties for Vietnamese students studying Russian. Russian linguists value speaking skills as both a means of instruction and an outcome of the training process. The article explores the role of speaking skills as a means of teaching Russian, and describes the steps in the learning process, accompanied by illustrated exercises in order to realize the teaching and learning outcomes. This study is based on the research by modern Russian linguists on the process of teaching Russian speaking skills as a foreign language.

5
Những khó khăn trong quá trình nghiên cứu động từ chuyển động của sinh viên / Nguyễn Lan Anh ; Nguyễn Thị Lệ Quyên hướng dẫn. // Hội thảo khoa học sinh viên năm học 2019-2020 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 3-12

Bài viết nghiên cứu về những khó khăn trong việc học động từ chuyển động tiếng Nga của sinh viên.