Dòng Nội dung
1
2
Biểu hiện của mạch lạc qua các mối quan hệ trong văn bản hợp đồng kinh tế tiếng Anh = How coherence is expressed through discourse relations in English business contracts / Nguyễn Hương Giang. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 44/2015
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2015
tr. 30-39

Coherence is an indispensable requirement for all types of texts. If the spoken or written content is not presented coherently, effective communication will not be achieved, even this may cause misinterpretation or misunderstanding. Therefore, if a business contract is not written clearly and coherently, it will lead to economic and legal risks. However, coherence is not an easy to grasp. That is the reason why in this research we focused on studying coherence through discourse relations in English business contracts in a hope that this research will help those who are interested in this issue overcome the fundamental difficulties to succeed when writing and translating English business contracts.

3
4
Khảo sát nghĩa biểu niệm và nghĩa biểu thị trong hợp đồng kinh doanh quốc tế Tiếng Anh = Examining scientific concept and denoteational meaning of words used in English business contracts / Nguyễn Hương Giang, Nguyễn Thị Thanh. // Ngôn ngữ và đời sống. 2015, Số 3 (233).
2015
tr.45-48

In this study, we applied the method of classifying word meaning under the lexical meaningful spestrum suggested by Progessor Le Quang Thiem to examize the scientific concept and denotational meaning of words used in English business contracts as it allows us to comprehend each meaning layer, not any sole meaning component.

5
Nền tảng và hệ sinh thái trong chiến lược kinh doanh = On platforms and ecosystems / Marshall W. Van Alstyne, Geoffrey G. Parker, Sangeet Paul Choudary... ; Nguyễn Hương Giang dịch
Hà Nội : Thông tin và Truyền thông, 2022
147 tr. : tranh vẽ ; 27 cm.

Gồm các bài viết đánh giá nguy cơ cạnh tranh đột phá từ các nền tảng trong ngành; cách để cạnh tranh với các doanh nghiệp nền tảng ngày càng nổi nên mạnh mẽ; chọn chiến lược phù hợp để chuyển đổi sản phẩm, dịch vụ của bạn thành một nền tảng; khai thác hiệu ứng mạnh để tối đa hoá giá trị cho các đối tác trong hệ sinh thái của bạn; chuyển từ quản lý sản phẩm, dịch vụ sang quản lý tương tác...