Dòng Nội dung
1
Khảo sát quan điểm người dùng ngoại ngữ về nguyên tắc hợp tác và nguyên tắc lịch sự trong giao tiếp = An exploration on language users' perspectives towards cooperative principles and politeness principles in English communication / Nguyễn Minh Trí, Đào Xuân Phương Trang. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ 65/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 56-68

Bài báo hướng đến đề xuất một số giải pháp để tăng hiệu quả của việc ứng dụng các nguyên tắc về hợp tác và lịch sự trong giao tiếp đối với người dùng.

2
Ứng dụng mạng xã hội trong đánh giá việc học ngoại ngữ = Using social networking as an assessment tool in EFL classroom / Đào Xuân Phương Trang, Nguyễn Minh Trí. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ 64/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 81-93

Advances in oline learning tools are currently challenging educators and courseware designers in assessing student learning outcomes. This paper aims to investigate the impact of integrating social networking as an assessment tool into EFL project-based classroom and discuss the advantages and disadvantages of this type of e-assessment in terms of academic, social, administrative, technological, and moral issues. The data were collected through Facebook groups joined by 40 Business English major students at the Ho Chi Minh City University of Education, Vietnam. The findings reveal that integrating social networking services in EFL project assessment could help to boost learners' performance, increase their motivation and critical thinking, as well as develop their autonomy and engagement. The students' insufficient technical skills and the demand for teachers' immediate support for students are two main challenges during the process.