THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Sự thể hiện các giá trị cá nhân và tập thể trong quảng cáo của Mỹ và Việt Nam thông qua các chiến thuật sáng tạo = The representation of individualist and collectivist values in American and Vietnamese advertisements through creative tactics / Phạm Thị Tâm
// Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ Số 75/2023
Tr. 89 - 101
Advertising has been creeping into people's lives and affecting their behaviors. One of the effective strategies to attract customers is to incorporate cultural elements in advertising. This study focuses on examining creative tactics for expressing individualist and collectivist values to point out the similarities and differences in the representation of these values. A cross-cultural comparative method based on the content analysis approach was employed to analyze two datasets, including 131 selected American and 123 selected Vietnamese magazine advertisements. The results show that creative tactics for individualist values are found more in American advertisements, while those for collectivist values are used more in Vietnamese advertisements. This study has both academic and practical implications, helping advertisers have a more objective view of the outstanding advertising tactics in each data set, thereby creating more appropriate advertisements for their target customers.
1
of 1