Dòng Nội dung
1
2
7 câu hỏi chiến lược : Tiếp cận đơn giản để thực thi tốt hơn = Seven Strategy Questions / Robert Simons ; Nguyễn Thị Hồng Phương dịch
Hà Nội : Nxb. Tài chính ; Công ty Sách Panda, 2019
253 tr. ; 21 cm.

Tìm hiểu bản chất của việc cạnh tranh và chiến thắng trên thị trường với 7 câu hỏi hóc búa: Ai là khách hàng chính của bạn? Làm thế nào giá trị cốt lõi của bạn xác định ưu tiên giữa cổ đông, nhân viên và khách hàng? Đâu là các biến hiện suất quan trọng mà bạn đang theo dõi? Biên giới chiến lược mà bạn xác định là gì...


3
4
Bridging the gap : college reading / Brenda D. Smith
Glenview, Ill. : Scott, Foresman , 1989
476 p. : ill. ; 24 cm.



5
Các chiến lược của lối nói vòng vo./ Nguyễn Đăng Khánh // Ngôn ngữ. 2014, Số 5 (300).
2014
tr. 31-46.

Circumlocution is an interesting and special phenomenon with a lot of diversified and effective strategies. This article will describe the forms of expressions in each strategy group of circumlocution. Depending on the impact direction and sphere, each strategy group can have its distinct effect. All these strategy groups underwent three phases, and they made 9 generalized patterns of communication. The analysis has shown that communication strategies can reveal the permanent nature, impact address, impact method, preferred nature, stamp of habit, cultural tradition. The analysis also attests to the universal nature and characteristics of circumlocution, its roles in building national characteristics of language and culture.