Dòng Nội dung
1
A potted history of PPP with the help of ELT Journal / Jason Anderson. // ELT Journal, Volume 71, Issue 2, 1 April 2017
2017.
p. 218–227.

This article charts the chequered history of the PPP model (Presentation, Practice, Production) in English language teaching, told partly through reference to articles in ELT Journal. As well as documenting its origins at the dawn of communicative language teaching (and not in audiolingual approaches, as some have suggested), I chart its history through the 1980s, discuss key criticisms directed at it in the 1990s, and also document its close relationship with ELT coursebook syllabi ever since its emergence. Recent evidence from second language acquisition research in support of explicit, practice-oriented instruction such as PPP is also discussed, along with other recent references to the model, suggesting not only that it can no longer be rejected as incompatible with research evidence, but that it may be enjoying a revival in its fortunes.

2
Cải thiện kĩ năng tiếng của sinh viên chuyên ngành ngôn ngữ Anh thông qua phương pháp dạy học theo dự án / Hoàng Diễm Thu. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giảng viên lần thứ nhất năm học 2021-2022 Khoa tiếng Anh 10/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 30-36

Bài viết mô tả khái quát về Phương pháp dạy học dự án, nhấn mạnh giá trị thực tiễn củ Dạy học dự án trong giáo dục nói chung và trong việc giảng dạy kĩ năng tiếng Anh nói riêng. Bên cạnh đó, giới thiệu một mô hình dự án nhỏ nhằm cải thiện kĩ năng nghe và ghi chép cho sinh viên năm thứ hai khoa tiếng Anh Trường Đại học Hà Nội.

3
4
5