THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Transportation Infrastructure and Productivity of Manufacturing Firms——Evidence from County-level Expressway Data and Chinese Industrial Enterprises Database / Long Xiaoning, Gao Xiang.
// Journal of Huazhong Normal University(Humanities and Social Sciences) 2014, Vol 53, N.5
p43-p52
Existing literature is relative lack of research on transportation infrastructure from micro perspective. Using county-level expressway data and Chinese industrial enterprises database, this paper explores whether expressway can enhance productivity of manufacturing firms or not. According to our empirical analysis, expressway can reduce the time of cargo transport and decrease the time cost of travel,and then can promote the linkages of firms with external markets and service sectors in big cities. The conclusion of the empirical analysis argues that, generally, the average effect of expressway on the productivity of manufacturing firms is small; however, expressway can significantly improve the total factor productivity of manufacturing firms in small cities and firms which are far from big cities. Expressway can make important contribution in regional economic integration and reducing the imbalance among regions. So we should narrow the gap of transportation infrastructure among areas so as to improve regional development
1
of 1