Dòng Nội dung
1
Đánh giá nghiên cứu khoa học / Hoàng Diễm Thu. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh 1/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr.186-192

Bài viết giới thiệu một số tiêu chí đánh giá nghiên cứu của McTaggart's(1991) và phương pháp xác định "blank spots" và "blind spots" cho một công trình nghiên cứu của Wagner (1993). Bài viết cũng phân tích, đánh giá thực tế một bài nghiên cứu khoa học dựa trên lí thuyết đã được đề cập.

2
Đánh giá quá trình học tại Việt Nam : Đương đầu với những thách thức trong quá trình thực thi thông qua trao đổi với giảng viên dạy tiếng Anh / Đào Thị Bích Nguyên. // Kỷ yếu hội thảo khoa học dành cho nghiên cứu sinh ngành ngôn ngữ Anh năm học 2020-2021 3/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 129-157

Báo cáo trình bày nghiên cứu quá trình hình thành nhân diện đánh giá của giảng viên tiếng Anh tại một trường đại học công lập ở Việt Nam theo phương pháp truyện học. Sử dụng mô hình về nhân diện đánh giá của tác giả Looney và cộng sự (2017), tác giả sử dụng các công cụ thu thập dữ liệu định tính như tiểu sử giáo viên, nhật kí, thu thập văn bản, tài liệu, phỏng vấn cá nhân, đề tài tập trung xây dựng nên các câu chuyện về quá trình mỗi cá nhân giảng viên tiếng Anh hình thành nhân diện đánh giá quá trình học tập.

3
EFL Test-Takers’ Feedback on Integrated Speaking Assessment / Heng-Tsung Danny Huang, Shao-Ting Alan Hung. // Tesol Quarterly Volume 51, Issue 1 March 2017.
2017.
p. 166–179.

Integrated skills assessment has in the recent decade been greeted with a renewed research interest in the domain of language testing, or, as Yu (2013) aptly states, it has been “reinstated and revitalized” to command attention “as a field of research inquiry and as a method of assessing language proficiency” (p. 110). Integrated second language (L2) test tasks usually require test-takers to generate oral or written responses by integrating textual and/or aural information provided ahead of time. These tasks have thus far been incorporated into widely recognized international English proficiency tests such as the TOEFL-iBT by the Educational Testing Service. Although these tasks are not without challenges (see Cumming, 2014, for a review of such challenges), researchers have claimed or shown that they could better simulate real-life language use tasks resulting in higher levels of authenticity and predictive validity (Butler, Eignor, Jones, McNamara, & Suomi, 2000; Wesche, 1987). Further, they emphasize language as holistic and test multiple L2 skills as a way to promote better alignment with current L2 teaching approaches (Plakans, 2013) and induce positive washback (Barkaoui, Brooks, Swain, & Lapkin, 2013). Additionally, they promote test fairness via offering pertinent topical knowledge (Read, 1990; Weigle, 2004), and meet with favorable test-taker reactions (Huang & Hung, 2010). In light of these benefits, the current researchers thus targeted integrated speaking test tasks (integrated tasks) and explored EFL test-takers’ feedback on the employment of such tasks in gauging their English oral proficiency.

4
Experience and reviews of travelers about shared accommodation in Hanoi / Phan Nguyễn Minh Châu ; Vũ Thị Huyền hướng dẫn. // Kỷ yếu hội thảo khoa học sinh viên 2020-2021 Trung tâm Giáo dục quốc tế 5/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 17-32

This research aims to find out how review influence traveler decisions to select homestay in Hanoi and traveler's evaluation after experiencing homestay, thereby developing Hanoi tourism. The result show the most important factors influencing the buying decision among the tourists and their satisfaction during their stay.

5
Giới thiệu về kiểm tra đánh giá trực tuyến trong lớp học ngôn ngữ / Kiều Hồng Hạnh. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh 1/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 57-62

COVID-19 has seriously affected alomost all aspects of the society and education is not immune. The global pandemic has led to the suspension of teaching activities in many countries.In the university environment, the urgent transformation of the face to face classes to an online fomart has been carried out in a way that can be described as generally acceptable, being aware that the measures taken have been due to the urgency. However, having to facean oline evaluation is something that most institutions have never faced before. The teaching staff and students, therefore, have to give a response that integrates methodological and technological decisions, while ensuring other quality requirements. This paper aims to provide an overview of online assessment in language classroom and raises the needs of further investigation on the use of this assessment.