Dòng Nội dung
1
Exploring Motivational Surges Among Iranian EFL Teacher Trainees : Directed Motivational Currents in Focus / Nourollah Zarrinabadi, Mansoor Tavakoli. // TESOL Quarterly Volume51, Issue1

Pages 155–166.

Much of the published work on DMCs has been predominantly of a theoretical nature (Dörnyei et al., 2014, 2015, 2016; Muir & Dörnyei, 2013), and only a few studies have offered empirical data to corroborate the validity and core characteristics of the construct under investigation. The current study, therefore, aimed to investigate the presence of this motivational phenomenon among English teacher trainees in Iran with a view to find out whether the main components of DMCs could be observed in participants’ experience.

2
Phát triển năng lực nghề nghiệp cho giảng viên tiếng Anh tại các trường đại học ở Việt Nam: Gợi ý cho giảng viên và các nhà quản lý = English teachers' professional development in Vietnamese universities: Implications for teachers and administratiors / Phạm Thị Tố Loan. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 49/2016
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2016
tr. 79-88

Nghiên cứu này nhằm tìm hiểu quan điểm và sự tham gia của giảng viên tiếng Anh vào việc phát triển năng lực nghề nghiệp và từ đó đưa ra một số gợi ý cho giảng viên và nhà quản lý. Để đạt được mục tiêu này hai công cụ nghiên cứu đã được áp dụng: (1) câu hỏi khảo sát dành cho 30 giáo viên tại ba trường đại học ở Hà Nội và (2) phỏng vấn sâu sáu trong số họ. Từ dữ liệu thu thập, nghiên cứu nêu ra gợi ý cho giảng viên như: họ nên chủ động trong việc nâng cao năng lực nghề nghiệp; tham gia nhiều hơn các hoạt động như hội thảo, nghiên cứu hành động và xuất bản bài báo khoa học; đồng thời tăng cường sự hợp tác với đồng nghiệp. Bên cạnh đó, nhà quản lý nên quy định chuẩn năng lực giảng dạy; hỗ trợ giáo viên về mặt thời gian và tài chính, khuyến khích môi trường học tập và đầu tư mua các ấn phẩm về giảng dạy ngoại ngữ.

3
Researching with technology in ELT / Nicky Hockly. // ELT Journal, Volume 71, Issue 3, 1 July 2017, Pages 364–372, https://doi.org/10.1093/elt/ccx019
2017.
p. 364–372.

In this series, we explore technology-related themes and topics. The series aims to discuss and demystify what may be new areas for some readers and to consider their relevance for English language teachers.

4
Teacher research during an international practicum / Betsy Gilliland. // ELT Journal Volume 72, Issue 3
2018.
p. 260-274.

Teacher research allows teachers to learn about their teaching and connect theory to practice through systematic self-study. This report examines eight US-based graduate students’ research projects while they were teaching EAP during a practicum in Thailand. Findings indicate that their projects took different forms, from action research to introspective analysis, which reflected the teacher-researchers’ emerging understandings of their instructional context and perspectives as teachers and researchers. This article presents profiles of three teacher-researchers’ studies to illustrate the varied forms and outcomes of their studies. Their study designs reflect the teachers’ choices of methods in response to contextual and personal factors.