Dòng Nội dung
1
Đánh giá cấp độ phát triển tri năng ngữ dụng ở người học tiếng Anh như một ngoại ngữ thông qua khả năng nhận biết và lí giải vi phạm ngữ dụng./ Phạm Thị Hồng Nhung // Ngôn ngữ. 2014, Số 4 (299).
2014
tr. 24-32.

Developing pragmatic competence for language learners has become fundamental to the process of helping them develop communicative competence. Critical literature review has identified 3 main development levels of pragmatic competence of L2 learners: 1) pragmatic awareness, 2) metalinguistic competence and 3) metapragmatic awareness. Relevant literature has also indicated that different research methods contribute to an understanding of study employs a combination of methods with the major method of asking the participants to identify and explain pragmatic violations in order to explore their relevant levels of pragmatic competence development. From the findings, suggestions about the teaching, assessing and researching pragmatic competence are made.

2
Khảo sát quan điểm người dùng ngoại ngữ về nguyên tắc hợp tác và nguyên tắc lịch sự trong giao tiếp = An exploration on language users' perspectives towards cooperative principles and politeness principles in English communication / Nguyễn Minh Trí, Đào Xuân Phương Trang. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ 65/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 56-68

Bài báo hướng đến đề xuất một số giải pháp để tăng hiệu quả của việc ứng dụng các nguyên tắc về hợp tác và lịch sự trong giao tiếp đối với người dùng.

3
Một công cụ mới trong đánh giá năng lực dụng học = A new tool in prahmatic competence / Nguyễn Huỳnh Lâm. // Ngôn ngữ và đời sống. 2015, Số 7 (237).
2015
tr. 59-66

This paper proposes that with modification, DCT could be used as a test of intercultural context and ask respondents to provide a speech act approviate for the given situation. This tool gives the researcher or evaluator an idea of the pramalinguistic repertoire of the respondents, allowing them to make indirect assumption aboutrepondents’sociopramatic knowledge or sociolinguistic competence. We propose R-DCT as tools to assess intercultural communicative competence and pragmatic competence.

4
Một công cụ mới trong đánh giá năng lực dụng học = A new tool in pramatic competence / Nguyễn Huỳnh Lâm. // Ngôn ngữ và đời sống 2015, Số 7 (237).
2015.
tr. 59- 66.

This paper proposes that will modification, DCT could be used as a test of intercultural communicative and pragmatic competence. Traditional tools gave a sociocultural context and ask respondents to provide a speech act appopiate for the given situation. This tool (R-DCT) gives the researcher or evaluator an idea of the pramalinguistic repertoire of the respondents, allowing them to make indirect assumption aboutrespondents’ sociopramatic knowledge or sociolinguistic competence. We propose R-DCT as tools to assess intercultural communicative competence and pragmatic competence