Dòng Nội dung
1
Giản lược văn bản văn học trong dạy-học ngoại ngữ ở giai đoạn hoàn thiện các kĩ năng thực hành tiếng = The adaptation of literary text in the language-skill perfecting stage / Tôn Quang Hòa. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 28/2011
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2011
tr. 32-38

Bài báo tập trung trình bày các nguyên tắc cơ bản khi tiến hành giản lược văn bản văn học phục vụ dạy-học ngoại ngữ trong giai đoạn hoàn thiện các kĩ năng thực hành tiếng ở các trường đại học chuyên ngữ.

2
Quan điểm biên soạn và nội dung giáo trình dịch viết Nhật - Việt dành cho chương trình đào tạo tín chỉ / Nguyễn Phương Dung. // Kỷ yếu hội nghị khoa học giáo viên Khoa tiếng Nhật Bản 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 74-84

Bài báo tóm tắt quá trình biên soạn giáo trình dịch viết Nhật - Việt 2 cho chương trình đào tạo tín chỉ với các kết quả cơ bản mà giáo trình đã đạt được cũng như những ý kiến đề xuất. kiến nghị.

3
Vai trò của ngữ liệu thật trong việc nâng cao năng lực giao tiếp ngoại ngữ = The role of authentic materials in ehancing roreign language communicative competence / Đào Thị Thanh Phượng. // Ngôn ngữ và đời sống. 2015, Số 11 (241).
2015
tr.35-39

The article focused on the role of the use of authentic materias in the process of teaching and learnong foreign languages in order to anhance foregn language communicative competence. During the study process ,an authentic corpus is a resouurce commonly used in the foreign language curriculum becase of two basis characteristics. The first characteristics is its genuineness of language use and the second is that it contains language features that put learners into real situations of everyday life. During the language learning process , authentic materials are used as a source of language input and linguistic signals. Based on the features listed above, authentic material can be implemented by teachers in the teaching process to improve three specific competence, and strategic competence.

4
Xử lí ngữ liệu đầu vào trong giảng dạy tiếng Anh = Linguistic input processing in English teaching/ Đỗ Hạnh Chi. // Ngôn ngữ và đời sống. 2014, Số 11 (229).
2014
tr.29-34

This paper first aimed at listing out all the opportunities of input during pre-task stage, then it looked at the current organisation of these opportunities and the extent to which they could meet students’ needs in order to achieve those goals, the researcher employed questionnaries and observations as triangulated method to collect data from the perticipation of 120 student and 13 teachers. It was found that most of the teachers and students were aware of the signficant role of input opportunities and techer frequently offered students with these opportunities for input. However, the methods teacher used to organise these opportunities were not varied due to the lack of time and faclities. Thus, to make Speaking lessons more effective and valuable to studens,solutions should be put forward from the sides of students, teacher as well as task designers.

5