Dòng Nội dung
1
2
Bản ngữ trong dạy và học ngoại ngữ ( Nghiên cứu trường hợp một số lớp học tiếng Anh tại trường Đại học Khoa học xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội) / Trịnh Cẩm Lan. // Ngôn ngữ. 2014, Số 11 (306).
2014
tr. 34-43

The paper deals with the role of native language in foreign language acqusition. Theoretical foundation is mentioned through a review of two contrasting views on the roles of native languages in foriegn language classes. With Sociolinguistics methods, through the case study in the University of Social Sciences and Humanities, some different issues of native language in a foreign language class are discussed with quantitative evidences. The issues of the activities of native language uses, the reasons for of the native language uses and the attitude of teaches and students to the alternative code-swithching are discussed in detail.

3
Cấp độ ngôn ngữ và ngữ vực giúp xác định danh tính nhân vật và tình huống giao tiếp trong tiểu thuyết "L'eau des collines" của nhà văn Marcel Pagnol = Language levels and registers that help determines the character identity and communication situations in Marcel Pagnol's novel "L'eau des collines" / Vũ Xuân Đoàn. // Tạp chí Khoa học ngoại ngữ Số 70/2022
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2022
tr. 3-14

Bài viết này xác định một số cấp độ ngôn ngữ và ngữ vực được nhà văn Marcel Pagnol sử dụng để thể hiện danh tính nhân vật và đặc tính của các tình huống giao tiếp trong tiểu thuyết "L'eau des collines" xuất bản năm 1988.

4
Nghiên cứu thực nghiệm áp dụng bản tin VOA SPECIAL ENGLISH trong dạy kỹ năng nói trong thuyết hành vi = A case study of teaching through VOA SPECIAL ENGLISH in ligh of beha viourism theory / Võ Duy Đức. // Ngôn ngữ và đời sống. 2015, Số 9 (239).
2015
tr.20-23

The paper examines how VOA Special English program helps first – year English majors at Quy Nhon University improve their speaking skill and investigates their attiude towards the use of this program in speaking classes.The study draws on the theories of behaviorism and text- based language teaching with the deployment of qualitative and qualitative and quantitative methods for the data analysis. The findings show that the participants benefited from VOA SE; however, some considerations should be taken into account if this program is added to the speaking syllabus.