THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Bước đầu tìm hiểu sự hình thành và biến đổi về nhân danh của tộc người Êđê ở Tây Nguyên/ Đặng Minh Tâm.
// Ngôn ngữ và đời sống 2015, Số 8 (238).
2015
86-92 tr.
Person names or any other names are both arbitrary and reasoned when they are viewed from different criteria. Apart from having these general features, person names of the Ede group in the Central Highlands contains specific cultural attributes of this ethnic group. One of these distinctions is illustrated through the formation an chages of person names of this ethnic group.
2
来华留学生汉语学习动机强度变化分析 = A Study on Changes of Chinese Language Learners’ Motivational Intensity. / 丁安琪.
// Language teaching and linguistic studies. 2014, No. 5 (169)
// 语言教学与研究 2014, 第5卷 (169)
18-25 p.
This research aims to investigate the changes of Chinese language learners’ motivational intensity(learning effort) and its’ relationship with the changes of motivation types,and the effect of demographic features on the changes of motivational intensity.The subjects are 251 Chinese language learners.The results show that;1) the motivational intensity of learners changes,mainly enhances,after one semester’s study in China;2) the changes of the learners’ motivational intensity are related to the changes of the motivational levels,opportunities and intrinsic interests;3) the learners’ gender and age also have impacts on the changes of motivational intensity.
1
of 1