THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Ba mươi năm nghiên cứu từ vựng - ngữ nghĩa tiếng Việt (1986-2015) / Nguyễn Đức Tồn.
// Ngôn ngữ và đời sống 2015, Số 8-9 (316-317)
2015
24-53 tr.
This paper attempts to provide an overview of thirty years of research in the field of Vietnames lexico-semantics. The article presents some prominent achievements and highlights some new research directions in Vietnamese lexico-semantics studies. These include: (1) research on Vietnamese lexical units; (2) research on the meaning (s) of Vietnamese words; (3)research on Vietnamese word classes; and (4)research on standardizing Vietnames vocabulary. Details of these are presented in the paper.
2
Cấu trúc “Temorau” trong tiếng Nhật và những mẫu câu tương đương trong tiếng Việt = "Temorau" structure in Japanese and its equivalent units in Vietnamese / Nguyễn Thị Ái Tiên.
// Khoa học Ngoại ngữ 2013, Số 37(2013).
2013.
p. 86-101.
“Word” has unanimously been regarded as one of the most basic linguistic units. In many researches on any language, linguists have usually raised the issue of how to define this linguistic unit. But this is an unsolvable problem because in general linguistic studies “word” is not a univalent notion. It is defined differently in different languages, even within one and the same language. This explains why debates and discussions on the notion of “word” in linguistic studies have not had any endings and perhaps will have no endings. In this aricle, the authors provided an overview of how scholars have conceptualized and defined the notion of “word” in languages, explained why it is difficult to solve this unsolvable problem, and offer some methodological solutions to this problem.
3
Đặc trung ngữ pháp của hiện tượng chuyển loại các từ chỉ bộ phận cơ thể người trong tiếng anh / Hồ Ngọc Trung.
// Ngôn ngữ và đời sống 2015, Số 6 (236).
2015
36-40 tr.
Conversion is a productive type of word formation in English.Of the groups of nouns most likely subject to conversion, names of human body part are seen as a fertile source of new words added to the stock of English vocabulary.Despite thí fact, not much research has been conducted on how this type of nouns undergoes conversion. The aim of this article is to examine the grammatical characteristics of conversion of English words denoting human body parts, and, in the coming ones, systenatically investigate the semantic aspect as well as the Vietnamese equivalents of the phenomenon..
4
Đặc trưng từ vựng tiếng Nhật (nhìn từ thực trạng giảng dạy môn từ vựng học tại khoa tiếng Nhật, Trường Đại học Hà Nội) = Specific characteristics of Japanese words (experience from teaching Lexicology in Department of Japanese Studies, Hanoi University) / Nguyễn Thị Đặng Thu.
// Ngôn ngữ 2013, Số 37(2013).
2013
tr. 58-68
“Word” has unanimously been regarded as one of the most basic linguistic units. In many researches on any language, linguists have usually raised the issue of how to define this linguistic unit. But this is an unsolvable problem because in general linguistic studies “word” is not a univalent notion. It is defined differently in different languages, even within one and the same language. This explains why debates and discussions on the notion of “word” in linguistic studies have not had any endings and perhaps will have no endings. In this aricle, the authors provided an overview of how scholars have conceptualized and defined the notion of “word” in languages, explained why it is difficult to solve this unsolvable problem, and offer some methodological solutions to this problem.
5
Getting started in Word / Hajncl Lilliana, Livingstone Jan.
Melbourne, Vic : Ames Central, 2001.
102 p. ; 30 cm.
1
2
3
of 3