Dòng Nội dung
1
2
3
Language teachers at work : a description of methods / Antony J. Peck
Great Britain : University Press, Cambridge, 1988
209. ; 25cm



4
Mối liên hệ giữa quyền lựa chọn và mức độ tham gia của người học trong phương pháp giảng dạy ngôn ngữ dựa trên nhiệm vụ / Nguyễn Phương Anh. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giảng viên lần thứ nhất năm học 2021-2022 Khoa tiếng Anh 10/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 15-23

Bài viết này xem xét cấu trúc nhiều mặt của thuật ngữ "mức độ tham gia", cũng như mối liên hệ của nó với quyền được lựa chọn nhằm đưa ra các gợi ý cho việc thiết kế và tổ chức hoạt động trong lớp học ngoại ngữ.

5
The construct of language competence over time : using high-stakes tests to gain insight into the history of L1 education in England / Filio Constantinou. // Language and Education Vol.33, No 6/2019
UK : Taylor & Francis Group, 2019.
p. 445-468 ; 26 cm.

The construct of language competence lies at the heart of language education, underpinning key processes such as language teaching and language assessment. Acknowledging its prominent position in the field of language education and seeking to illuminate its nature, this study attempted to trace the historical trajectory of the construct of language competence as operationalised in the context of secondary L1 education in England. Through analysing a sample of high-stakes English tests from 1867 to 2017, it identified the meaning that language competence acquired in the domain of L1 assessment – and, by extension, also in the domain of L1 teaching – at different points in time. The study empirically demonstrates the fluid and evolving nature of the construct of language competence, questioning the legitimacy of attempts to compare language ‘standards’ in education across time. Also, it provides a historical insight into aspects of secondary L1 education in England over the last 150 years, highlighting the research potential of high-stakes tests as means of accessing information about the direction, emphasis and mission of language teaching in different historical periods.