Dòng Nội dung
1
Managing your learning / Geoffrey Squires.
London ;New York : Routledge, 2002
xvi, 172 p. : ill. ; 24 cm.

This title is about analyzing, understanding and managing the way you learn. Whether you are working towards a formal qualification, are undertaking work-related training or are learning informally by yourself, "Managing Your Learning" seeks to help you to assess and build on your strengths.

2
Nghiên cứu việc sử dụng chiến lược học nói của sinh viên học tiếng Anh như một ngoại ngữ tại một trường đại học ở Việt Nam / Nguyễn Vũ Thu Hà. // Kỷ yếu hội thảo khoa học dành cho nghiên cứu sinh ngành ngôn ngữ Anh năm học 2020-2021 3/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 3-32

Nghiên cứu này nhằm tìm hiểu các chiến lược mà sinh viên tại một trường đại học của Việt Nam sử dụng để học kĩ năng nói tiếng Anh như một ngoại ngữ. Thông qua nghiên cứu tổng quan, tác giả đã quyết định sử dụng định nghĩa và Mô hình tự điều chỉnh chiến lược của Oxford (2011) kết hợp với một số nhân tố có thể có ảnh hưởng tới việc sử dụng chiến lược học kĩ năng nói làm khung lí thuyết. Đồng thời, lựa chọn phương pháp nghiên cứu hỗn hợp để có thể trả lời các câu hỏi nghiên cứu.Từ đó, một số kết luận cũng như đề xuất cho các hướng nghiên cứu tiếp theo sẽ được đưa ra.

3
Taking learning to task : creative strategies for teaching adults / Jane Vella.
San Francisco, Calif. : Jossey-Bass, 2001
xxi, 151 p. ; 24 cm.




4
香港少数族裔学生中文学习对策研究 = A Study on the Strategies of the Chinese Language Learning for Ethnic-Minorities in Hong Kong / 施仲谋, 叶枝茵 // Language Teaching and Linguistic Studies no. 1 (2017). // 语言教学与研究 no. 1 (2017).

45-56 p.

This article discusses the current situation of Chinese language teaching in Hong Kong.From analyzing the characteristics of Chinese language,curriculum setting,teaching materials and socio-cultural environment,the article discusses the learning difficulties of students of ethnic-minorities(SEMs)in Hong Kong.Combining the theory and practice of language learning and teaching,the authors propose relative strategies to improve Chinese language learning of SEMs in government,schools and society,in order to arouse discussion with both the academia and the education sector.