THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
“第二届中国语言资源国际学术研讨会”会议通知.
// Language teaching and linguistic studies. 2015, No. 2 (172)
// 语言教学与研究 2015, 第2卷 (172)
44 p.
<正>"首届中国语言资源国际学术研讨会"已于2014年10月11-12日在北京语言大学成功举办。经过严格的申办程序,"第二届中国语言资源国际学术研讨会"将于2015年8月下旬在贵州省都匀市黔南民族师范学院召开,由北京语言大学、黔南民族师范学院主办,黔南民族师范学院承办。会议主题为:1.语言资源保护的理念、方法与技术2.少数民族语言文化资源保护实践欢迎围绕上述主题撰写学术论文,并先向会务组提交论文摘要,摘要约1000字。论文摘
2
学术写作中引述句的主语特征与身份构建研究 = The subject features of reporting clauses and the construction of author identity in academic writings / 鞠玉梅
// Foreign Language Teaching and Research vol. 48, no. 6 (2016).
// 外语教学与研究 vol. 48, no. 6 (2016).
926-936 p.
The article presents a study of subject features of reporting clauses in academic writings.It starts with an assumption that the use of reporting clauses is not only an important element of academic writings but also a kind of linguistic resource for the construction of author identity.Three corpora,i.e.published English articles written by native English scholars,published English articles by native Chinese scholars,and MA English theses by Chinese postgraduates,are used in the research.The result shows that each of the three groups demonstrates their own unique features in the use of subjects of reporting clauses and thus constructs different types of author identity,which reflects cultural differences.The study has discovered new evidence for the linguistic construction of identity in academic writings and opened a new perspective of exploration into the study of intercultural rhetoric
3
第三届对韩(朝)汉语教学国际学术研讨会在延边大学召开.
// 漢語學習 = Chinese Language Learning (Hanyu Xuexi) 2014, No.5.
2014.
p. 113.
<正>2014年8月16日至17日,由《汉语学习》编辑部、延边大学汉语言文化学院、汉语国际推广东北基地延边大学中心、韩国忠北大学孔子学院联合举办的第三届对韩(朝)汉语教学国际学术研讨会在延边大学成功召开。本次会议共收到参会学术论文76篇,有来自北京大学、复旦大学、吉林大学、北京语言大学、上海师范大学、上海外国语大学、东北师范大学、商务印书馆、延边大学及韩国忠北大学等27所国内外高校和新闻出版单位的70余位专家学者、教师、博(硕)士研究生代表参加会议。另有来自韩国、日本、中国香港等国家和地区的学者也提交了参会论文。
4
第六届海峡“两岸四地”翻译与跨文化交流研讨会通知.
// Foreign language teaching and research. 2014, Vol. 46, No.4.
// 外语教学与研究 2014, 第46卷.第4期
2014.
629 p.
<正>"第六届海峡‘两岸四地’翻译与跨文化交流研讨会"将于2015年6月24-26日由台湾长荣大学翻译系(所)主办。本届大会主题为"翻译与跨文化交流:对话与沟通"。现开始征集参会论文摘要,具体要求如下:1.投稿稿件须为尚未正式发表的学术论文。2.论文摘要内容宜包含:论文题目、研究目的、理论基础、研究方法、预期研究结果.
1
of 1