Dòng Nội dung
1
2
Nghiên cứu thực nghiệm về thái độ và ý định hành vi của sinh viên trong việc sử dụng nền tảng học trực tuyến trong thời gian diễn ra dịch covid-19: Sự khác biệt giữa các trường đại học tại Việt Nam ở các cấp độ tự chủ đại học khác nhau / Phạm Thanh Hằng,... // Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2019-2020 (lần 2) 6/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 222-242

Bài viết tập trung vào việc phát hiện các yếu tố tác động đến thái độ và chủ định hành vi của sinh viên đại học đối với việc học trực tuyến, tập trung vào đánh giá sự khác biệt giữa các mức độ tự chủ đại học khác nhau.

3
科研立题论证评估方法探讨. / 吴旭东. // Foreign language teaching and research. 2013, Vol. 45, No.5. // 外语教学与研究 2013, 第45卷.第5期
2013.
tr. 681-691.

Research questions play a vital role throughout the process of scientific research, because they determine not only the what and the how of the research, but also their chances of success. Cur¬rent methods of research question assessment, however, mostly adopt externally-imposed criteria, which make assessment susceptible to the assessor’s bias, thus threatening the fairness of assess¬ment. To address the problem, the present study develops a special method for assessing argumen¬tation in research question justification. This is achieved by analyzing the features of argumentation in research question justification, drawing upon theories of argumentation. The steps followed are; (1) Based on the above-mentioned feature analysis of argumentation, identify the types of information that should be included when justifying research questions, and establish the relationship between the identified types of information. (2) On the basis of (1), specify what should be assessed and how by adapting the argument challenging questions proposed by Freeman (1991). (3) Operationalize the assessment by developing the Checklist for Assessing Ar-gumentation in Research Question Justification. The study ends with an explanation of how to use the Checklist, followed by suggestions for further research in this under-explored area.