Dòng Nội dung
1
CATTI三级与翻译专业本科课程的衔接:实践与反思——以西北师范大学CATTI校本课程开发为例 / 董晓华 // Chinese translators Journal 2013, Vol. 34 (222). // 中国翻译 2013, 第34卷
北京 : [中國外文出版發行事業局], 2013.
tr. 71-73

正今年是全国翻译资格(水平)考试(CATTI)实施的第十年,也是翻译教育从外语教学母体中逐渐分离,走向翻译专业教育层级化、体系化发展的第十年。作为一名在此路上奔走的普通老师,笔者亲历了CATTI日益重大的影响力,在工作中探索了CATTI与翻译专业本科教育融合的途径。
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0)
2
Evolve a new software interface evaluation method / Nguyễn Thị Mai Hương ; Trịnh Bảo Ngọc supervisor.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2010.
62p. + 30 cm.


Đầu mục:2 (Lượt lưu thông:0)
3
Fondements théoriques et pratiques pour dịch thuật l'élaboration d'un manuel d'interpétation Français-Vietnamien de niveau fondamental = Cơ sở lí luận và thực tiễn cho việc biên soạn giáo trình phiên dịch Pháp- Việt, trình độ cơ bản / Lưu Mỹ Lý, Nguyễn Thị Cúc Phương, Nguyễn Hữu Ngọc Khánh // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ

tr. 114 - 131

Bài báo giới thiệu quy trình biên soạn Giáo trình Phiên dịch Pháp-Việt trình độ cơ bản và giảng dạy thừ nghiệm với 46 sinh viên năm thứ 3, trong học phần Phiên dịch cơ bản của chương trình đào tạo Cử nhân ngôn ngữ Pháp định hướng Biên-Phiên dịch tại Trường Đại học Hà Nội. Quy trình biên soạn giáo trình tuân thủ các bước của phương pháp nghiên cứu phát triển sản phẩm. Nội dung giảng dạy được biên soạn theo yêu cầu của Đề cương chi tiết học phần đã được Nhà trường phê duyệt. Phương pháp giảng dạy và kiểm tra đánh giá chuẩn đầu ra của học phần được giải thích dựa trên một số lý thuyết nền tảng về giảng dạy biên-phiên dịch và tâm lý học tri nhận. Sự hài lòng của sinh viên về kết quả thử nghiệm giáo trình được đánh giá thông qua một bảng hỏi và một buổi phòng vấn bán cấu trúc. Kết quả này được phân tích định tính và định lượng để nâng cao chất lượng giáo trình trước khi đưa vào sử dụng chính thức.
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0)
4
Foundations of meaningful educational assessment / Diann Musial,... et al.
Boston, Mass. : McGraw-Hill Higher Education, 2009
xxii, 521 p. : ill. ; 24 cm.


Đầu mục:1 (Lượt lưu thông:2)
5
How do sell-side analysts obtain price-earnings multiples to value firms? / Yuan Yin, Ken Peasnell, Herbert G. Hunt III. // Accounting and Business Research Vol.48, No.1
2016.
p. 108-135.

Previous studies of analysts’ valuation methods show that sell-side analysts often rely on multiples-based relative valuation methods in deriving target price forecasts, predominantly earnings-based multiples. However, little is known about how analysts actually arrive at the earnings multiples that they apply in their valuations. Based on extant valuation theory, we analyse three benchmarks/reference points that analysts use to select these multiples using U.S. data. By mimicking analysts’ relative valuation processes, we show that analysts tend to assign earnings multiple premiums (discounts) to those firms expected to have growth premiums (higher risk levels) relative to comparable firms. We provide evidence that analysts use firms’ historical earnings multiples as benchmarks, and assign firms that are expected to have more (less) attractive fundamentals than they have had in the past earnings multiples that are at a premium (discount) relative to the average historical earnings multiples at which they traded. The forward price-earnings multiple for the broad U.S. market index signals the market’s expectations about the growth prospects of the U.S. economy and future economic conditions and we also find that changes in this multiple affect analysts’ choices of firm-specific earnings multiples.
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0)