Dòng Nội dung
1
Bàn về tình hình giảng dạy văn học Nhật bản tại Việt Nam = Current situation and issues of teaching Japanese literature in Vietnam / Hoàng Liên. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ 53/2017
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2017
tr. 103-144

Quan hệ hợp tác giữa Việt Nam và Nhật Bản đang phát triển toàn diện. Hai nước đã trở thành đối tác chiến lược của nhau. Những năm gần đây, mối quan hệ này có tác động lớn đến nhu cầu về nguồn nhân lực tiếng Nhật. Vì vậy, việc giảng dạy và nghiên cứu văn hóa ngôn ngữ Nhật ngày càng được chú trọng, trong đó có việc giảng dạy văn học Nhật Bản. Trong bài viết này, tác giả khái quát về tình hình giảng dạy văn học Nhật Bản tại Việt Nam, về chương trình đạo tạo, sách giáo khoa, giáo trình, nội dung giảng dạy ở bậc phổ thông trung học và ở bậc đại học từ đó nêu lên một số đề xuất, giải pháp. Bài viết cũng mong muốn giới thiệu tới độc giả cái nhìn và cách tiếp cận sâu hơn với nội dung giảng dạy môn văn học Nhật Bản trong chương trình đào tạo cử nhân ngôn ngữ Nhật tại Trường Đại học Hà Nội và một số kết quả đánh giá của sinh viên về môn học này.

2
Engaging pre-service English teachers with language policy / Francis, M Hult. // ELT Journal Volume 72, Issue 3
2018.
p. 249-260.

Teachers have the potential to be active agents in language policy and planning (LPP) processes when designing lessons or managing linguistic resources in their classrooms. A key consideration, then, is to guide pre-service educators towards an understanding of LPP principles and how they can be applied in practice. The present study documents an interactive LPP roleplay project that was designed to raise awareness among pre-service teachers about how they can engage with policy interpretation and negotiation. The project took place in the context of a sociolinguistics course within an English teacher education programme. Following the roleplay, pre-service teachers wrote reflective journals which were analysed inductively in order to investigate how they experienced the roleplay with respect to professional development. The findings show that roleplay helped these teachers see the relevance of policy to educational practice and also provided hands-on experience with the challenges and benefits of negotiating policy interpretations with colleagues.

3
English for the teacher : a language development course / Mary Spratt
Cambridge : Cambridge University Press, 1994
158p. : ill ; 25 cm.



4
5