Dòng Nội dung
1
Đổi mới tư duy tự chủ giáo dục đại học ở Việt Nam đáp ứng yêu cầu xây dựng và phát triển đất nước trong thời kỳ mới / Trần Hồng Quân, Trình Quang Phú, Vũ Ngọc Hoàng,...
Hà Nội : Nxb. Chính trị quốc gia, 2022
375 tr. ; 24 cm.

Tập hợp các bài viết về những vấn đề đặt ra đối với tự chủ giáo dục đại học ở Việt Nam hiện nay; một số giải pháp nhằm đổi mới tự chủ giáo dục đại học đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo ở Việt Nam


2
3
Helping Vietnamese university learners to become more autonomous / Gareth Humphreys, Mark Wyatt. // ELT journal. 2014, Vol. 68, No. 1.
2014.
tr. 52-63.

Autonomy is an important educational goal in international universities in countries with Confucian heritage cultures, such as Vietnam. However, approaches taken to support autonomy can sometimes be limited by over-generalizations about culture, dependence on pre-packaged materials, and a focus on technical practice. This can result in the slow development of learner autonomy. We report on an attempt to stimulate autonomous practices among EAP learners in Vietnam. This collaborative action research first focused on discovering how learners perceived and experienced autonomy, with data collected through questionnaire and focus groups. Data were analysed and discussed with teachers, autonomy levels identified, and strong autonomy-supporting strategies selected for use. Priorities included developing goal setting and self-reflection. An independent learning journal that included focused autonomy-supporting tasks was developed, trialled, and evaluated. Although this was a small-scale intervention, it provided evidence that socially mediated support for autonomy can help Vietnamese university learners take greater control over their own learning.

4
L autonomie en pratique(s) / Sophie Klimis, Philippe Caumieres.
Bruxelle : Facultés universitaires Saint-Louis, 2013
306 tr. ; 23 cm.