Dòng Nội dung
1
Cải cách chương trình giáo dục đại học theo hướng tiếp cận chuẩn quốc tế: yêu cầu, khó khăn và đề xuất một số giải pháp = The renovation of tertiary curriculum towards international standards: requirements, challenges and recommended solutions / Nguyễn Quang Vịnh. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2013, Số 35.
2013.
tr. 106-115.

“Trong bối cảnh toàn cầu hoá, Việt Nam đã và đang hội nhập với thế giới trên nhiều lĩnh vực. Giáo dục không thể đứng ngoài tiến trình này, nhất là khi nền kinh tế thế giới trong tương lai là nền kinh tế tri thức. Việc cải cách các chương trình giáo dục đại học ở Việt Nam là yêu cầu cấp thiết trong quá trình hội nhập. Tuy nhiên, cải tổ những gì và theo lộ trình thế nào là vấn đề rất đáng quan tâm đối với những người làm công tác giáo dục.

2
Về chức năng của phó từ “đã” trong tiếng Việt = The function of adverbs 'đã' in Vietnamese language / Nguyễn Đức Nam. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ Số 38/2014
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2014
tr. 49-59

Russian idioms are thought to be rich in its culture, semantics and emotions, which has successfully elevated and highlighted the cultural abundance in discourse comprehension. Idioms are also perceived to be reflective of people’s spiritual life. Authors invariably deploy idioms as an effective means to breathe a wind of life into thoughts, actions and emotions of their characters, further clarifying the relationships between people and events and enriching the characters and storylines. Our greatly august writer Leo Tolstoy is adept at utilizing select idioms to best represent his works. His exceptional skills of weaving idioms into his prominent figures help readers sense the implied practicality and that in real life.