Dòng Nội dung
1
Biến phòng "chat" thành lớp học: gợi ý cho giáo viên và người học ngoại ngữ / Nguyễn Văn Ký // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2012, Số 32
2012.
tr.25-38.

Learner-centered approach may work well in Western societies. However, in an Eastern culture like Vietnam, the approach is not as successful as expected by educators. In Vietnam, due to the influence of philosophical traditions, especially those of Confucianism, hierarchy remains an important part of social life. This paper probes further into problems that the learner-centered approach is inclined to face and suggests some solutions from a cultural perspective.

2
Kết hợp giữa văn hóa phương Đông và văn hóa phương Tây nhằm phát huy tính tích cực trong dạy học ngoại ngữ = Taking into account the cultural elements of the East and the West to develop the activeness in language learning / Lê Hương Hoa; Nguyễn Thị Vân Anh. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2014, Số 38.
2014.
tr. 100-106.

In the course of foreign language learning and teaching in higher education settings, cultural differences are seen as a substantial stumbling block to both teachers and learners. Normally, they are caused by the fact that the concept of the position of teacher and learner in the knowledge acquisition process in Western cultures varies greatly from that in Eastern cultures. Accordingly, some pedagogic principles and methods that are better personalized will be further elaborated as follows.

3
Nâng cao tính tự chủ của người học ngoại ngữ tại Việt Nam = Strengthening the learner autonomy in language learning in Vietnam / Nguyễn Quang Vịnh. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2014, Số 38.
2014.
tr. 93-99.

Cách tiếp cận lấy người học làm trung tâm cho thấy nhiều ưu điểm đối với các nền văn hóa phương Tây. Tuy nhiên, khi áp dụng vào các nền văn hóa phương Đông như Việt Nam, dường như cách tiếp cận này không phát huy được nhiều tác dụng như các nhà giáo dục thường mong đợi. Ở Việt Nam, do ảnh hưởng lâu năm của các hệ tư tưởng phong kiến, đặc biệt là Nho giáo, thứ bậc trong xã hội vẫn còn rất quan trọng. Bài viết này mong muốn đưa ra những gợi mở về nguyên nhân và giải pháp cho những khó khăn khi áp dụng các phương pháp dạy học lấy người học làm trung tâm từ góc nhìn văn hóa.

4
Phát triển vốn từ vựng tiếng Italia nhìn từ góc độ cấu tạo từ = Enriching vocabulary ò Italia language in the view of word formation / Nguyễn Thị Thu Hà. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2014, Số 34.
2013.
tr. 43-52

Learner-centered approach may work well in Western societies. However, in an Eastern culture like Vietnam, the approach is not as successful as expected by educators. In Vietnam, due to the influence of philosophical traditions, especially those of Confucianism, hierarchy remains an important part of social life. This paper probes further into problems that the learner-centered approach is inclined to face and suggests some solutions from a cultural perspective.

5
Sử dụng trục thời gian trong giảng dạy một vài thức động từ trong tiếng Italia Neo-Standard = The application of the time axis to interpret some verb moods in neo-standard Italia / // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2013, Số 34.
2013
tr. 14-23.

Learner-centered approach may work well in Western societies. However, in an Eastern culture like Vietnam, the approach is not as successful as expected by educators. In Vietnam, due to the influence of philosophical traditions, especially those of Confucianism, hierarchy remains an important part of social life. This paper probes further into problems that the learner-centered approach is inclined to face and suggests some solutions from a cultural perspective.