Dòng Nội dung
1
Điều tra về thực trạng giảng dạy kĩ năng nói trình độ sơ cấp tại Khoa tiếng Nhật / Nguyễn Song Lan Anh. // Kỷ yếu hội nghị khoa học giáo viên Khoa tiếng Nhật Bản 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 31-40

Bài viết tìm hiểu về cách thức giảng dạy của giáo viên trong các giờ học nói tiếng Nhật thuộc học phần thực hành tiếng của Khoa tiếng Nhật Trường Đại học Hà Nội thông qua việc điều tra ý kiến của những sinh viên học tiếng Nhật. Bài viết trình bày kết quả điều tra này và phân tích những vấn đề còn tồn tại để đưa ra những đề xuất về hoạt động giờ học giúp giải quyết những vấn đề đó.

2
Hình thành và nâng cao tính tự chủ của sinh viên trong việc học nói tiếng Anh = Forming and enhancing learner's autonomy in learning English speaking / Phạm Thị Phượng. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 49/2016.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2016
tr. 64-78

Learner autonomy is considered one of the robust components in the success in second language acquisition. However, the levels of autonomy among the students at Vietnamese universities have yet been up to expectations. Even when they have motivation to study English, their time and effort investment is not sufficient. This research was, therefore, implemented to foster this kind of autonomy by conducting an action plan which includes raising students’ awareness and encouraging them to practice speaking more. To validate the results of the study, a combined questionnaire, follow-up interviews and classroom observations were used intergratedly as research instruments. It was revealed that these learners were able to enhance their autonomy as well as their spoken English, and it also suggested a way of gauging students’ responsibility for their own learning and that learner autonomy can only be achieved with the efforts of both the teacher and the learners.

3
Hoạt động peer learning trong giảng dạy tiếng Nhật tại Việt Nam - Nhìn từ góc độ thúc đẩy năng lực tự học và sự chủ động học tập / Nguyễn Song Lan Anh. // Kỷ yếu hội nghị khoa học giáo viên Khoa tiếng Nhật Bản 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 18-30

Bài viết nêu kết quả của những nghiên cứu về hoạt động peer learning trong giờ học thuyết trình và đọc hiểu tiếng Nhật tại Việt Nam.

4