Dòng Nội dung
1
Children’s use of gesture and action with static and dynamic verbs / Mats Andrén, Johan Blomberg. // Language, Interaction and Acquisition, Volume 9, Issue 1, Jan 2018.

p. 22 - p. 39

The present study investigates the use of gestures by 18-, 24- and 30-month-old Swedish children, as well as their practical actions in coordination with verbs. Previous research on connections between children’s verbs and gestures has mainly focused only on iconic gestures and action verbs. We expand the research foci in two ways: we look both at gestures and at practical actions, examining how the two are coordinated with static verbs (e.g. sleep) and dynamic verbs (e.g. fall). Thanks to these additional distinctions, we have found that iconic gestures and iconic actions (the latter in particular) most commonly occurred with dynamic verbs. Static verbs were most commonly accompanied by deictic actions and deictic gestures (the latter in particular). At 30 months, deictic bodily expressions, including both gestures and actions, increased, whereas iconic expressions decreased. We suggest that this may reflect a transition to less redundant ways of using bodily expressions at 30 months, where bodily movement increasingly takes on the role of specifying verb arguments rather than expressing the semantics of the verb itself.

2
Tái cấu trúc controller và actions trong thực tế / Nguyễn Hữu Cầm. // Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên Khoa Công nghệ thông tin 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 198-204

Khi phát triển một ứng dụng web application theo mô hình MVC, các nhà phát triển trong một tổ chức thường tự mình đặt tên cho controller và actions. Điều này sẽ dẫn đến khó có thể hiểu được action trong controller đó làm việc gì nếu như đặt tên không chính xác. Thực chất, việc đặt tên các controllers và các actions trong controllers đó là một bài toán không đơn giản do làm thế nào để đặt tên actions ngắn gọn, dễ nhớ và dễ tìm kiếm khi ứng dụng có xu hướng mở rộng. Trong ứng dụng nhỏ có thể không cần theo cách áp dụng này ; tuy nhiên khi dự án có xu hướng mở rộng và phát triển lâu dài thì vấn đề đặt tên controller và actions theo chuẩn sẽ giúp quá trình phát triển nhanh hơn và dễ bảo trì hơn.

3
事理、认识与行为——汉语中一组关系谓词的用法 / 项开喜 // Chinese Teaching in the World 2018(02)

p.195-p.205

This paper mainly analyzes the characteristics of the expression of reason,the multifunction of the predicate and the relevant syntactic-semantic phenomena in Chinese.Reason is objective;people’s understanding of reason is subjective;thus the expression of reason in language has subjective features.There is a close relationship between reason,cognition,and action.Once reason is introduced into the human perspective,it becomes subjective understanding;once it is put into the role of people,it develops a subjective attitude;likewise,the human action reflects the subjective will of mankind.In language,these three different semantic categories are often expressed in the same or a similar form.Through the description of the lexical relation groups with semantic relatedness in Chinese,this paper reveals some specific usage rules in the language phenomenon.