Dòng Nội dung
1
Động lực chèo lái hành vi = Drive : The surprising truth about what motivates us: Sự thật kinh ngạc về những động cơ thúc đẩy hành động của con người / Daniel H. Pink ; Dịch: Kim Ngọc, Thuỷ Nguyệt
Hà Nội : Thế giới, 2024
319 tr. : hình vẽ ; 21 cm.

Chỉ ra những khác biệt về động lực giữa giới khoa học và kinh doanh, hệ điều hành kinh doanh hiện tại, cải thiện bản thân thông qua các yếu tố: tính tự chủ, sự làm chủ và mục đích


2
Động lực trong dạy và học tiếng Bồ Đào Nha tại Việt Nam = Motivações no ensino-aprendizagem o português no Vietname / Vistor Miguel Duarte Silva. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 41/2014
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2014
tr. 48-58

Bài viết tập trung vào vai trò của động cơ trong quá trình thụ đắc ngôn ngữ thứ hai.

3
Incorporating task-based learning in an extensive reading programme / I-Chen Chen. // ELT Journal 2018, Volume 72, No.4
2018.
p. 405–414.

This article reports on an EFL reading programme that integrated extensive reading with task-based learning to promote L2 learners’ language development, increase their motivation in reading, and help them build reading habits. In this programme, students took an active role in selecting graded reading material relevant to their interests and participated in reasoning-gap, information-gap, opinion-exchange, and decision-making tasks in the classroom. Data were collected through interviews with students, classroom observation, students’ reading logs, and reflective journals. The results indicated that the combination of interesting reading materials and meaningful tasks created positive experiences in language learning. Comprehensible input from extensive reading and productive output in the follow-up tasks proved to be effective in facilitating language development. Most importantly, students reported feeling a sense of achievement when sharing what they read with peers and completing the tasks, which then motivated them to read more books and gradually develop reading habits.