Dòng Nội dung
1
Effectiveness of communicative language eaching on EFL students' achievement of grammatical knowledge / Hoàng Thu Trang. // Kỷ yếu hội nghị khoa học giáo viên 4/2021
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
tr. 11-18

Với mục đích đi sâu tìm hiểu về hiệu quả của việc sử dụng ngôn ngữ giao tiếp (CLT), tác giả sẽ trình bày các vấn đề sau trong bài báo này: đặc điểm chính của CLT, vai trò của ngữ pháp trong CLT, ưu điểm của việc thực hiện CLT, hiệu quả của CLT đối với việc cải thiện kiến thức ngữ pháp của người học tiếng Anh và một số thách thức còn tồn tại khi sử dụng CLT trên lớp.

2
3
Reading while listening to learn: young EFL learners’ perceptions / Elsa Tragant, Anna Vallbona. // ELT Journal 2018, Volume 72, No. 4
2018.
p. 395–404.

Reading while listening, i.e. simultaneously reading and listening to a text, has been shown to be an efficient procedure for foreign language learning. It has also been considered a way of increasing the quality and quantity of L2 input as well as a form of engaging readers in the process of reading. However, little research has been conducted about this mode of reading with young, inexperienced EFL learners. The present study reports on primary students’ levels of engagement and perceptions after participating on a one-year reading programme at school. The results reveal that the reading-while-listening mode seems to contribute positively to the students’ perceptions and level of engagement when reading in English.