Dòng
|
Nội dung
|
1
|
Phân tích những quan điểm về việc sử dụng trò chơi phân vai trong giảng dạy tiếng Italia ở Việt Nam = Analisi delle opinioni sull'uso della technica di role play nell'insegnamento di italiano prospettive nel caso Vietnamita / Lê Thị Hồng Anh.
// Tạp chí khoa học ngoại ngữ 54/2018 Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2018tr. 25-42 In foreign language pedagogy, role play is known as a flexible, effective teaching method that improves not only learner’s speaking skill but also others. However, role-play still has its own shortcomings when being applied in typical learning environments. Besides, each learner may have different responses to and experiences of this method. The article, first, reviews fundamental knowledge of role play in teaching foreign languages, then briefly describes a small-scale survey conducted by the writer with the support of teachers and international students in Italian courses of University for Foreigners of Perugia. It aims to explore the viewpoints of learners of Italian on role play and its effects on them, thence, improves teachers’ use. A similar recent survey focuses on Vietnamese learners, particularly students at the Italian Department of Hanoi University. This serves as an initial step to the writer’s deeper research on role play with a goal of facilitating Italian teaching in Vietnam.
|
2
|
Phân tích văn bản viết của sinh viên Việt Nam trong nguồn ngữ liệu Valico phục vụ cho giảng viên dạy tiếng Italia ở môi trường nước ngoài = Scritti di Vietnamiti nel corpus di apprendenti valico un'analisi per il docente di italiano lingua straniera / Carla Marello,Trần Thu Trang.
// Tạp chí khoa học ngoại ngữ 54/2018 Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2018tr. 105-117 Trong bài viết này, chúng tôi phân tích những khía cạnh đáng quan tâm trong việc dạy tiếng Italia cho sinh viên Việt Nam: những khía cạnh liên quan đến văn bản, bởi trung bình mỗi bài viết chứa 185 từ, và lỗi giao thoa với tiếng Việt, cũng như với các ngôn ngữ châu Âu sinh viên từng học trước đó (cụ thể là 108 sinh viên nói rằng họ biết tiếng Anh, 10 sinh viên biết tiếng Pháp, 8 sinh viên biết tiếng Hàn Quốc và tiếng Anh hoặc tiếng Pháp, 4 sinh viên biết tiếng Trung, 2 sinh viên biết tiếng Nhật và 2 sinh viên biết tiếng Thái ngoài tiếng Anh và tiếng Italia).
|
|
|
|
|