Dòng Nội dung
1
Ẩn dụ truyền thống trong quảng cáo Tiếng Việt và Tiếng Anh = Traditional metaphors in Vietnamese and English advertisements / Trần Thị Thu Hiền. // Ngôn ngữ và đời sống. 2014, Số 11 (229).
2014
tr.82-86

Metaphor is popular in Vietnamese and English advertisements. By analysing advertisements in these two languages collected recently, this paper presents the comparison of 7 sub-types of metaphor esed in Vietnamese advertisements.The result shows that metaphor is used more frequently in Vietnamese advertisements rather than English ones. Also, photolingual metaphor, anold-and-new type of metaphor, specifically used in morderm advertisements is also reported.
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0) Tài liệu số:0 (Lượt truy cập:0)
2
3
Factors influencing consumer's trust in mobile banking usage / Trần Thị Thu Hiền; Nguyễn Phương Liên hướng dẫn.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020.
56tr. ; 30cm.


Đầu mục:2 (Lượt lưu thông:0) Tài liệu số:1 (Lượt truy cập:2)

4
한국음식에 내재한 음양오행에 대한 연구 = Tìm hiểu về triết lí âm dương ngũ hành trong ẩm thực Hàn Quốc / Trần Thị Thu Hiền ; Đỗ Thị Phương Loan hướng dẫn.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2022
iii, 42 tr. : ảnh ; 30 cm.


Đầu mục:2 (Lượt lưu thông:0) Tài liệu số:1 (Lượt truy cập:2)