• Bài trích
  • Nhan đề: Nhận xét về hiện tượng bất đối xứng “Ít – nhiều” /

Tác giả CN Nguyễn, Vân Phổ
Nhan đề dịch Remark on the asymmetry of “it – nhieu” in Vietnamese.
Nhan đề Nhận xét về hiện tượng bất đối xứng “Ít – nhiều” / Nguyễn Vân Phổ
Thông tin xuất bản 2013
Mô tả vật lý tr.34-42
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt In Vietnamese, “ít” and “nhiều” are two concepts that form a continuum. “Ít” is a word indicating low quantity/ level, and “nhiều” is a word indicating high quantity/ level. Accordingly, they are considered a contrastive pair in terms of lexical meaning. However, the present paper proves that there is a semantic, syntax and pragmatic asymmetry between “ít” and “nhiều”. The remarks in the paper can be used in language teaching-learning and translation.
Thuật ngữ chủ đề Ngôn ngữ
Từ khóa tự do Asymmetry
Từ khóa tự do Từ vựng học
Từ khóa tự do Hiện tượng bất đối xứng.
Từ khóa tự do Quantitative.
Nguồn trích Ngôn ngữ- 2013, Số 11 (294)
000 00000nab a2200000 a 4500
00130751
0022
00440975
005201812040926
008140312s2013 vm| a 000 0 vie d
0091 0
022|a08667519
035|a1456414926
039|a20241130103429|bidtocn|c20181204092608|dhuongnt|y20140312140616|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aNguyễn, Vân Phổ
2420 |aRemark on the asymmetry of “it – nhieu” in Vietnamese.|yeng
24510|aNhận xét về hiện tượng bất đối xứng “Ít – nhiều” /|cNguyễn Vân Phổ
260|c2013
300|atr.34-42
3620 |aSố 11 (2013)
3620 |aVol. 11 (Nov. 2013)
4900 |aViện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aIn Vietnamese, “ít” and “nhiều” are two concepts that form a continuum. “Ít” is a word indicating low quantity/ level, and “nhiều” is a word indicating high quantity/ level. Accordingly, they are considered a contrastive pair in terms of lexical meaning. However, the present paper proves that there is a semantic, syntax and pragmatic asymmetry between “ít” and “nhiều”. The remarks in the paper can be used in language teaching-learning and translation.
65007|aNgôn ngữ
6530 |aAsymmetry
6530 |aTừ vựng học
6530 |aHiện tượng bất đối xứng.
6530 |aQuantitative.
773|tNgôn ngữ|g2013, Số 11 (294)
890|a0|b0|c0|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào