Tác giả CN
| Hoàng, Hữu Cường |
Nhan đề dịch
| Implicit versus explicit learning a second language? |
Nhan đề
| Sự tiếp thu một ngôn ngữ thứ hai: Chủ động hay bị động? /Hoàng Hữu Cường; Đinh Thị Ánh Tuyết |
Thông tin xuất bản
| 2013 |
Mô tả vật lý
| tr. 66-74 |
Tùng thư
| Viện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
Tóm tắt
| The process of acquiring a new language by second language learners receives a lot of attention from linguists and educators. One of the most frequent questions is whether second language should be taught explicitly or whether an adult learner can learn a new language via implicit learning mechanisms (DeKeyser, 2003). Different from first language acquisition is believed to depend on both implicit and explicit learning. Nevertheless, the extent to which explicit and implicit learning influences and supports second language proficiency is still controversial. This study, therefor, provides a comparison between implicit and explicit learning and knowledge and discusses the pedagogic benefits of each type of learning and as well as this comparison. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Implicit and explicit knowledge and learning. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Teaching second language. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Second language acquisition. |
Tác giả(bs) CN
| Đinh, Thị Ánh Tuyết |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ- 2013, Số 11 (294) |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 30754 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 40978 |
---|
005 | 201812040930 |
---|
008 | 140312s2013 vm| a 000 0 vie d |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08667519 |
---|
035 | |a1456409602 |
---|
039 | |a20241129132649|bidtocn|c20181204093005|dhuongnt|y20140312152055|zsvtt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aHoàng, Hữu Cường |
---|
242 | 0 |aImplicit versus explicit learning a second language?|yeng |
---|
245 | 10|aSự tiếp thu một ngôn ngữ thứ hai: Chủ động hay bị động? /|cHoàng Hữu Cường; Đinh Thị Ánh Tuyết |
---|
260 | |c2013 |
---|
300 | |atr. 66-74 |
---|
362 | 0 |aVol. 11 (Nov. 2013) |
---|
490 | 0 |aViện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
---|
520 | |aThe process of acquiring a new language by second language learners receives a lot of attention from linguists and educators. One of the most frequent questions is whether second language should be taught explicitly or whether an adult learner can learn a new language via implicit learning mechanisms (DeKeyser, 2003). Different from first language acquisition is believed to depend on both implicit and explicit learning. Nevertheless, the extent to which explicit and implicit learning influences and supports second language proficiency is still controversial. This study, therefor, provides a comparison between implicit and explicit learning and knowledge and discusses the pedagogic benefits of each type of learning and as well as this comparison. |
---|
650 | 07|aNgôn ngữ |
---|
653 | 0 |aImplicit and explicit knowledge and learning. |
---|
653 | 0 |aTeaching second language. |
---|
653 | 0 |aSecond language acquisition. |
---|
700 | 0 |aĐinh, Thị Ánh Tuyết |
---|
773 | |tNgôn ngữ|g2013, Số 11 (294) |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|