• Bài trích
  • Sự tiếp thu một ngôn ngữ thứ hai: Chủ động hay bị động? /

Tác giả CN Hoàng, Hữu Cường
Nhan đề dịch Implicit versus explicit learning a second language?
Nhan đề Sự tiếp thu một ngôn ngữ thứ hai: Chủ động hay bị động? /Hoàng Hữu Cường; Đinh Thị Ánh Tuyết
Thông tin xuất bản 2013
Mô tả vật lý tr. 66-74
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt The process of acquiring a new language by second language learners receives a lot of attention from linguists and educators. One of the most frequent questions is whether second language should be taught explicitly or whether an adult learner can learn a new language via implicit learning mechanisms (DeKeyser, 2003). Different from first language acquisition is believed to depend on both implicit and explicit learning. Nevertheless, the extent to which explicit and implicit learning influences and supports second language proficiency is still controversial. This study, therefor, provides a comparison between implicit and explicit learning and knowledge and discusses the pedagogic benefits of each type of learning and as well as this comparison.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ
Thuật ngữ không kiểm soát Implicit and explicit knowledge and learning.
Thuật ngữ không kiểm soát Teaching second language.
Thuật ngữ không kiểm soát Second language acquisition.
Tác giả(bs) CN Đinh, Thị Ánh Tuyết
Nguồn trích Ngôn ngữ- 2013, Số 11 (294)
000 00000nab a2200000 a 4500
00130754
0022
00440978
005201812040930
008140312s2013 vm| a 000 0 vie d
0091 0
022|a08667519
035|a1456409602
039|a20241129132649|bidtocn|c20181204093005|dhuongnt|y20140312152055|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aHoàng, Hữu Cường
2420 |aImplicit versus explicit learning a second language?|yeng
24510|aSự tiếp thu một ngôn ngữ thứ hai: Chủ động hay bị động? /|cHoàng Hữu Cường; Đinh Thị Ánh Tuyết
260|c2013
300|atr. 66-74
3620 |aVol. 11 (Nov. 2013)
4900 |aViện Hàn lâm khoa học Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aThe process of acquiring a new language by second language learners receives a lot of attention from linguists and educators. One of the most frequent questions is whether second language should be taught explicitly or whether an adult learner can learn a new language via implicit learning mechanisms (DeKeyser, 2003). Different from first language acquisition is believed to depend on both implicit and explicit learning. Nevertheless, the extent to which explicit and implicit learning influences and supports second language proficiency is still controversial. This study, therefor, provides a comparison between implicit and explicit learning and knowledge and discusses the pedagogic benefits of each type of learning and as well as this comparison.
65007|aNgôn ngữ
6530 |aImplicit and explicit knowledge and learning.
6530 |aTeaching second language.
6530 |aSecond language acquisition.
7000 |aĐinh, Thị Ánh Tuyết
773|tNgôn ngữ|g2013, Số 11 (294)
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào