Tác giả CN
| Võ, Thị Ngọc Ân |
Nhan đề dịch
| Conversion in English from the viewpoint of formal linguistics and cognitive linguistics |
Nhan đề
| Chuyển loại trong tiếng Anh dưới góc nhìn ngôn ngữ học hình thức và ngôn ngữ học tri nhận /Võ Thị Ngọc Ân |
Thông tin xuất bản
| 2013 |
Mô tả vật lý
| tr. 40-47 |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam |
Tóm tắt
| This paper discusses the different approaches to conversion in English, that is, the traditional approach with the zero-derivation theory in formal linguistics and the approach with the metonymy theory in cognitive linguistics. In general, both of the approaches have advantages and disadvantages. Therefore, we need to take their advantages in explaining, teaching and researching this linguistic common but quite diverse and complex phenomenon. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ--Từ vựng học |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Metonymy |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Conversion |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Phép hoán dụ |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Derivation |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Phương thức chuyển loại |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Phương thức thêm phụ tố |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống- 2013, Số 12 (218) |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 30816 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 41040 |
---|
005 | 201812041003 |
---|
008 | 140320s2013 vm| a 000 0 vie d |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456399119 |
---|
039 | |a20241202160423|bidtocn|c20181204100338|dhuongnt|y20140320153643|zsvtt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aVõ, Thị Ngọc Ân |
---|
242 | 0 |aConversion in English from the viewpoint of formal linguistics and cognitive linguistics|yeng |
---|
245 | 10|aChuyển loại trong tiếng Anh dưới góc nhìn ngôn ngữ học hình thức và ngôn ngữ học tri nhận /|cVõ Thị Ngọc Ân |
---|
260 | |c2013 |
---|
300 | |atr. 40-47 |
---|
362 | 0 |aVol. 12 (Dec. 2013) |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam |
---|
520 | |aThis paper discusses the different approaches to conversion in English, that is, the traditional approach with the zero-derivation theory in formal linguistics and the approach with the metonymy theory in cognitive linguistics. In general, both of the approaches have advantages and disadvantages. Therefore, we need to take their advantages in explaining, teaching and researching this linguistic common but quite diverse and complex phenomenon. |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ|xTừ vựng học |
---|
653 | 0 |aMetonymy |
---|
653 | 0 |aConversion |
---|
653 | 0 |aPhép hoán dụ |
---|
653 | 0 |aDerivation |
---|
653 | 0 |aPhương thức chuyển loại |
---|
653 | 0 |aPhương thức thêm phụ tố |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống|g2013, Số 12 (218) |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|