• Bài trích
  • Hành động ngôn ngữ xác tín qua câu hỏi tu từ trong thơ Chế Lan Viên./

Tác giả CN Phạm, Thị Như Hoa.
Nhan đề dịch The assertive speech acts in rhetorical question in Che Lan Vien’s poetry.
Nhan đề Hành động ngôn ngữ xác tín qua câu hỏi tu từ trong thơ Chế Lan Viên./Phạm Thị Như Hoa.
Thông tin xuất bản 2014.
Mô tả vật lý tr. 46-53
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt Our article in aimed at finding out the fact that the assertive activities in rhetorical questions in Che Lan Vien’s poetry strongly expresses the belief a well as the diversified emotional states of the speakers – characters. The assertive content was conducted by the author with the high responsibility through two main actions: asking-affirming and asking-negating. Based on the major theories for speech acts such as conversational theories (including conversational rules, etiquettes), theories of implicated meaning and based on analytical methods, we further classify assertive used in rhetorical questions in Che Lan Vien’s poetry into smaller sub-categories as follows; asking-affirming-praising; asking-affirming-philosophizing; asking-affirming-regretting; asking-negating-compassionating; asking-negating-praising; asking-negating-lamenting; asking-negating-blaming. These sub-categories have been used indirectly in rhetorical questions. It is the delicate and effective way to communicate in any situation, through which readers and listeners are more easily convinced.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ--Từ vựng.
Thuật ngữ không kiểm soát Rhetorical questions.
Thuật ngữ không kiểm soát Asking-affirming act.
Thuật ngữ không kiểm soát Asking-negating act.
Thuật ngữ không kiểm soát Assertive.
Thuật ngữ không kiểm soát Câu hỏi tu từ.
Thuật ngữ không kiểm soát Chế Lan Viên.
Thuật ngữ không kiểm soát Hành động ngôn ngữ xác tín.
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống- 2014, Số 3 (221).
000 00000nab a2200000 a 4500
00131124
0022
00441388
005201812041035
008140516s2014 vm| a 000 0 vie d
0091 0
022|a08683409
035|a1456413034
039|a20241201152148|bidtocn|c20181204103535|dhuongnt|y20140516084425|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aPhạm, Thị Như Hoa.
2420 |aThe assertive speech acts in rhetorical question in Che Lan Vien’s poetry.|yeng
24510|aHành động ngôn ngữ xác tín qua câu hỏi tu từ trong thơ Chế Lan Viên./|cPhạm Thị Như Hoa.
260|c2014.
300|atr. 46-53
3620 |aSố 3 (2014).
3620 |aVol. 3 (Mar. 2014)
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aOur article in aimed at finding out the fact that the assertive activities in rhetorical questions in Che Lan Vien’s poetry strongly expresses the belief a well as the diversified emotional states of the speakers – characters. The assertive content was conducted by the author with the high responsibility through two main actions: asking-affirming and asking-negating. Based on the major theories for speech acts such as conversational theories (including conversational rules, etiquettes), theories of implicated meaning and based on analytical methods, we further classify assertive used in rhetorical questions in Che Lan Vien’s poetry into smaller sub-categories as follows; asking-affirming-praising; asking-affirming-philosophizing; asking-affirming-regretting; asking-negating-compassionating; asking-negating-praising; asking-negating-lamenting; asking-negating-blaming. These sub-categories have been used indirectly in rhetorical questions. It is the delicate and effective way to communicate in any situation, through which readers and listeners are more easily convinced.
65017|aNgôn ngữ|xTừ vựng.
6530 |aRhetorical questions.
6530 |aAsking-affirming act.
6530 |aAsking-negating act.
6530 |aAssertive.
6530 |aCâu hỏi tu từ.
6530 |aChế Lan Viên.
6530 |aHành động ngôn ngữ xác tín.
773|tNgôn ngữ và đời sống|g2014, Số 3 (221).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào