Tác giả CN
| Huỳnh, Thị Bích Vân. |
Nhan đề dịch
| Using speech activity theory to improve speaking English in class. |
Nhan đề
| Vận dụng lí thuyết hoạt động lời nói giúp học sinh tăng cường sử dụng tiếng Anh trong lớp học./Huỳnh Thị Bích Vân. |
Thông tin xuất bản
| 2014. |
Mô tả vật lý
| tr. 70-73. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| The most important purpose of teaching a foreign language is to help learners use the language. “Use” here focuses on speaking and writing skills – the ability to express ideas in everyday communication. Many students have difficulty in using English in their classroom as well as in everyday life. That is because English education in school doesn’t achieve the desired objectives causing big challenges for the educators. There are many reasons, but lacking the language practice environment is the main one. In certain condition, ability and amount of time, teachers can create English language environment in class by applying speech activity theory. According to L.X. Vygotsky, language has nature of activity and speech is activity. With the theory, teachers should create the demand of speech activity to motivate the need and interest to speak. Then students use English as a real need to satisfy their communication purpose. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ--Giảng dạy tiếng Anh. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| English. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tiếng Anh. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Kỹ năng đọc. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Lý thuyết hoạt động lời nói. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Speech activity theory. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Speech activity. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Speaking. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Kỹ năng viết. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Writing. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống- 2014, Số 3 (221). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 31132 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 41398 |
---|
005 | 201812041037 |
---|
008 | 140516s2014 vm| a 000 0 vie d |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456416445 |
---|
039 | |a20241202135220|bidtocn|c20181204103735|dhuongnt|y20140516100735|zngant |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aHuỳnh, Thị Bích Vân. |
---|
242 | 0 |aUsing speech activity theory to improve speaking English in class.|yeng |
---|
245 | 10|aVận dụng lí thuyết hoạt động lời nói giúp học sinh tăng cường sử dụng tiếng Anh trong lớp học./|cHuỳnh Thị Bích Vân. |
---|
260 | |c2014. |
---|
300 | |atr. 70-73. |
---|
362 | 0 |aSố 3 (2014). |
---|
362 | 0 |aVol. 3 (Mar. 2014) |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aThe most important purpose of teaching a foreign language is to help learners use the language. “Use” here focuses on speaking and writing skills – the ability to express ideas in everyday communication. Many students have difficulty in using English in their classroom as well as in everyday life. That is because English education in school doesn’t achieve the desired objectives causing big challenges for the educators. There are many reasons, but lacking the language practice environment is the main one. In certain condition, ability and amount of time, teachers can create English language environment in class by applying speech activity theory. According to L.X. Vygotsky, language has nature of activity and speech is activity. With the theory, teachers should create the demand of speech activity to motivate the need and interest to speak. Then students use English as a real need to satisfy their communication purpose. |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ|xGiảng dạy tiếng Anh. |
---|
653 | 0 |aEnglish. |
---|
653 | 0 |aTiếng Anh. |
---|
653 | 0 |aKỹ năng đọc. |
---|
653 | 0 |aLý thuyết hoạt động lời nói. |
---|
653 | 0 |aSpeech activity theory. |
---|
653 | 0 |aSpeech activity. |
---|
653 | 0 |aSpeaking. |
---|
653 | 0 |aKỹ năng viết. |
---|
653 | 0 |aWriting. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống|g2014, Số 3 (221). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|