• Bài trích
  • Đặc trưng từ vựng tiếng Nhật (nhìn từ thực trạng giảng dạy môn từ vựng học tại khoa tiếng Nhật, Trường Đại học Hà Nội) = Specific characteristics of Japanese words (experience from teaching Lexicology in Department of Japanese Studies, Hanoi University) /

Tác giả CN Nguyễn, Thị Đặng Thu.
Nhan đề Đặc trưng từ vựng tiếng Nhật (nhìn từ thực trạng giảng dạy môn từ vựng học tại khoa tiếng Nhật, Trường Đại học Hà Nội) = Specific characteristics of Japanese words (experience from teaching Lexicology in Department of Japanese Studies, Hanoi University) /Nguyễn Thị Đặng Thu.
Thông tin xuất bản 2013
Mô tả vật lý tr. 58-68
Tùng thư Trường Đại Học Hà Nội.
Tóm tắt “Word” has unanimously been regarded as one of the most basic linguistic units. In many researches on any language, linguists have usually raised the issue of how to define this linguistic unit. But this is an unsolvable problem because in general linguistic studies “word” is not a univalent notion. It is defined differently in different languages, even within one and the same language. This explains why debates and discussions on the notion of “word” in linguistic studies have not had any endings and perhaps will have no endings. In this aricle, the authors provided an overview of how scholars have conceptualized and defined the notion of “word” in languages, explained why it is difficult to solve this unsolvable problem, and offer some methodological solutions to this problem.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ
Thuật ngữ không kiểm soát Word
Thuật ngữ không kiểm soát Từ vựng học.
Nguồn trích Ngôn ngữ- 2013, Số 37(2013).
000 00000nab a2200000 a 4500
00131590
0022
00441914
005202303091100
008140624s2013 vm| a 000 0 vie d
0091 0
022|a08667519
035|a1456380360
039|a20241201164159|bidtocn|c20230309110053|dhuongnt|y20140624105500|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aNguyễn, Thị Đặng Thu.
24510|aĐặc trưng từ vựng tiếng Nhật (nhìn từ thực trạng giảng dạy môn từ vựng học tại khoa tiếng Nhật, Trường Đại học Hà Nội) = Specific characteristics of Japanese words (experience from teaching Lexicology in Department of Japanese Studies, Hanoi University) /|cNguyễn Thị Đặng Thu.
260|c2013
300|atr. 58-68
362|aVol. 11 (Nov. 2013)
4900 |aTrường Đại Học Hà Nội.
520|a“Word” has unanimously been regarded as one of the most basic linguistic units. In many researches on any language, linguists have usually raised the issue of how to define this linguistic unit. But this is an unsolvable problem because in general linguistic studies “word” is not a univalent notion. It is defined differently in different languages, even within one and the same language. This explains why debates and discussions on the notion of “word” in linguistic studies have not had any endings and perhaps will have no endings. In this aricle, the authors provided an overview of how scholars have conceptualized and defined the notion of “word” in languages, explained why it is difficult to solve this unsolvable problem, and offer some methodological solutions to this problem.
65007|aNgôn ngữ
6530 |aWord
6530 |aTừ vựng học.
773|tNgôn ngữ|g2013, Số 37(2013).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào