Tác giả CN
| Phạm, Thị Hồng Nhung |
Nhan đề dịch
| Assessing Vietnam EFL speakers’ pragmatic competence: Evidence from their ability to recognize and explain pragmatic violations. |
Nhan đề
| Đánh giá cấp độ phát triển tri năng ngữ dụng ở người học tiếng Anh như một ngoại ngữ thông qua khả năng nhận biết và lí giải vi phạm ngữ dụng./Phạm Thị Hồng Nhung |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr. 24-32. |
Tùng thư
| Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
Tóm tắt
| Developing pragmatic competence for language learners has become fundamental to the process of helping them develop communicative competence. Critical literature review has identified 3 main development levels of pragmatic competence of L2 learners: 1) pragmatic awareness, 2) metalinguistic competence and 3) metapragmatic awareness. Relevant literature has also indicated that different research methods contribute to an understanding of study employs a combination of methods with the major method of asking the participants to identify and explain pragmatic violations in order to explore their relevant levels of pragmatic competence development. From the findings, suggestions about the teaching, assessing and researching pragmatic competence are made. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ học--Tiếng Anh--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Pragmatic competence. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Pragmatic violation. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tri năng ngữ dụng. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Vi phạm ngữ dụng |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ.- 2014, Số 4 (299). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 32031 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 42379 |
---|
005 | 201812041423 |
---|
008 | 140916s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08667519 |
---|
035 | |a1456417022 |
---|
039 | |a20241202142606|bidtocn|c20181204142341|dhuongnt|y20140916113357|zngant |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aPhạm, Thị Hồng Nhung |
---|
242 | 0 |aAssessing Vietnam EFL speakers’ pragmatic competence: Evidence from their ability to recognize and explain pragmatic violations.|yeng |
---|
245 | 10|aĐánh giá cấp độ phát triển tri năng ngữ dụng ở người học tiếng Anh như một ngoại ngữ thông qua khả năng nhận biết và lí giải vi phạm ngữ dụng./|cPhạm Thị Hồng Nhung |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr. 24-32. |
---|
362 | 0 |aSố 4 (2014). |
---|
490 | 0 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
---|
520 | |aDeveloping pragmatic competence for language learners has become fundamental to the process of helping them develop communicative competence. Critical literature review has identified 3 main development levels of pragmatic competence of L2 learners: 1) pragmatic awareness, 2) metalinguistic competence and 3) metapragmatic awareness. Relevant literature has also indicated that different research methods contribute to an understanding of study employs a combination of methods with the major method of asking the participants to identify and explain pragmatic violations in order to explore their relevant levels of pragmatic competence development. From the findings, suggestions about the teaching, assessing and researching pragmatic competence are made. |
---|
650 | 10|aNgôn ngữ học|zTiếng Anh|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aPragmatic competence. |
---|
653 | 0 |aPragmatic violation. |
---|
653 | 0 |aTri năng ngữ dụng. |
---|
653 | 0 |aVi phạm ngữ dụng |
---|
773 | |tNgôn ngữ.|g2014, Số 4 (299). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
|
|
Không có liên kết tài liệu số nào