• Bài trích
  • Các chữ 尊 (tôn) và 道 (đạo) với việc giảng dạy chữ Hán và đạo làm người. /

Tác giả CN Phạm, Ngọc Hàm.
Nhan đề dịch “尊 – zun” and “道 – dao” and the teaching of Chinese characters and proper behavior.
Nhan đề Các chữ 尊 (tôn) và 道 (đạo) với việc giảng dạy chữ Hán và đạo làm người. /Phạm Ngọc Hàm, Nguyễn Thị Thu Trang.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr. 17-25.
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt A Chinese character (Kanji) is a kind of cultural self - expression which has profound cultural connotations. Analyzing the relationship between images, sounds and meanings of Chinese characters does not only create motivation but also helps students understand the relationships between language and culture, enhance their thinking ability and enrich their knowledge after each lesson. Through an analysis of two characters尊 (zun) and 道 (dao) the paper contributes to the discussion of Chinese character teaching method and the goal of Chinese teaching: Teaching proper behavior through the teaching of characters.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ học--Giảng dạy--Tiếng Trung Quốc--TVĐHHN
Thuật ngữ không kiểm soát Teaching.
Thuật ngữ không kiểm soát Chinese characters.
Thuật ngữ không kiểm soát Giảng dạy.
Thuật ngữ không kiểm soát Chữ Hán.
Tác giả(bs) CN Nguyễn, Thị Thu Trang.
Nguồn trích Ngôn ngữ.- 2014, Số 7 (302).
000 00000nab a2200000 a 4500
00132286
0022
00442639
005201812051403
008141007s2014 vm| vie
0091 0
022|a08667519
035|a1456413515
039|a20241130165906|bidtocn|c20181205140305|dhuongnt|y20141007110416|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aPhạm, Ngọc Hàm.
2420 |a“尊 – zun” and “道 – dao” and the teaching of Chinese characters and proper behavior.|yeng
24510|aCác chữ 尊 (tôn) và 道 (đạo) với việc giảng dạy chữ Hán và đạo làm người. /|cPhạm Ngọc Hàm, Nguyễn Thị Thu Trang.
260|c2014
300|atr. 17-25.
3620 |aSố 7 (2014).
4900 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aA Chinese character (Kanji) is a kind of cultural self - expression which has profound cultural connotations. Analyzing the relationship between images, sounds and meanings of Chinese characters does not only create motivation but also helps students understand the relationships between language and culture, enhance their thinking ability and enrich their knowledge after each lesson. Through an analysis of two characters尊 (zun) and 道 (dao) the paper contributes to the discussion of Chinese character teaching method and the goal of Chinese teaching: Teaching proper behavior through the teaching of characters.
65017|aNgôn ngữ học|xGiảng dạy|zTiếng Trung Quốc|2TVĐHHN
6530 |aTeaching.
6530 |aChinese characters.
6530 |aGiảng dạy.
6530 |aChữ Hán.
7000 |aNguyễn, Thị Thu Trang.
773|tNgôn ngữ.|g2014, Số 7 (302).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào