• Bài trích
  • Xác định và phân loại hành động ngôn ngữ “chửi mắng” trong tiếng Việt /

Tác giả CN Mai, Thị Hảo Yến.
Nhan đề dịch Identifying and classifying linguistic actions “scolding” in Vietnamese.
Nhan đề Xác định và phân loại hành động ngôn ngữ “chửi mắng” trong tiếng Việt /Mai Thị Hảo Yến.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr. 10-13.
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt Scolding is one of saying actions of humans. Like other linguistic actions: saying, telling, promising, complimenting, greeting, swearing, asking,…scolding- scolding when action function also endures the domination from general factors of a linguistic action. However, the problem identifying and classifying this linguistic action is not really cared in research properly. Although there is likely a lot of research on scolding from different scales, the most is still from the view of culture. This paper will contribute to make clearer about; these problems from the points of pragmatics, more specifically from the action theory- linguistic action.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ học--TVĐHHN
Thuật ngữ không kiểm soát Hành vi ngôn ngữ.
Thuật ngữ không kiểm soát Hành động ngôn ngữ.
Thuật ngữ không kiểm soát Linguistic action.
Thuật ngữ không kiểm soát Scolding.
Thuật ngữ không kiểm soát Trách mắng.
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 7 (225).
000 00000nab a2200000 a 4500
00132301
0022
00442655
005201812051409
008141008s2014 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456418177
039|a20241129095025|bidtocn|c20181205140903|dhuongnt|y20141008104405|zhangctt
0410 |avie
044|avm
1000 |aMai, Thị Hảo Yến.
2420 |aIdentifying and classifying linguistic actions “scolding” in Vietnamese.|yeng
24510|aXác định và phân loại hành động ngôn ngữ “chửi mắng” trong tiếng Việt /|cMai Thị Hảo Yến.
260|c2014
300|atr. 10-13.
3620 |aSố 7 (2014).
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aScolding is one of saying actions of humans. Like other linguistic actions: saying, telling, promising, complimenting, greeting, swearing, asking,…scolding- scolding when action function also endures the domination from general factors of a linguistic action. However, the problem identifying and classifying this linguistic action is not really cared in research properly. Although there is likely a lot of research on scolding from different scales, the most is still from the view of culture. This paper will contribute to make clearer about; these problems from the points of pragmatics, more specifically from the action theory- linguistic action.
65007|aNgôn ngữ học|2TVĐHHN
6530 |aHành vi ngôn ngữ.
6530 |aHành động ngôn ngữ.
6530 |aLinguistic action.
6530 |aScolding.
6530 |aTrách mắng.
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 7 (225).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào