Tác giả CN
| Mai, Thị Hảo Yến. |
Nhan đề dịch
| Identifying and classifying linguistic actions “scolding” in Vietnamese. |
Nhan đề
| Xác định và phân loại hành động ngôn ngữ “chửi mắng” trong tiếng Việt /Mai Thị Hảo Yến. |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr. 10-13. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| Scolding is one of saying actions of humans. Like other linguistic actions: saying, telling, promising, complimenting, greeting, swearing, asking,…scolding- scolding when action function also endures the domination from general factors of a linguistic action. However, the problem identifying and classifying this linguistic action is not really cared in research properly. Although there is likely a lot of research on scolding from different scales, the most is still from the view of culture. This paper will contribute to make clearer about; these problems from the points of pragmatics, more specifically from the action theory- linguistic action. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ học--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Hành vi ngôn ngữ. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Hành động ngôn ngữ. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Linguistic action. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Scolding. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Trách mắng. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 7 (225). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 32301 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 42655 |
---|
005 | 201812051409 |
---|
008 | 141008s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456418177 |
---|
039 | |a20241129095025|bidtocn|c20181205140903|dhuongnt|y20141008104405|zhangctt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aMai, Thị Hảo Yến. |
---|
242 | 0 |aIdentifying and classifying linguistic actions “scolding” in Vietnamese.|yeng |
---|
245 | 10|aXác định và phân loại hành động ngôn ngữ “chửi mắng” trong tiếng Việt /|cMai Thị Hảo Yến. |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr. 10-13. |
---|
362 | 0 |aSố 7 (2014). |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aScolding is one of saying actions of humans. Like other linguistic actions: saying, telling, promising, complimenting, greeting, swearing, asking,…scolding- scolding when action function also endures the domination from general factors of a linguistic action. However, the problem identifying and classifying this linguistic action is not really cared in research properly. Although there is likely a lot of research on scolding from different scales, the most is still from the view of culture. This paper will contribute to make clearer about; these problems from the points of pragmatics, more specifically from the action theory- linguistic action. |
---|
650 | 07|aNgôn ngữ học|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aHành vi ngôn ngữ. |
---|
653 | 0 |aHành động ngôn ngữ. |
---|
653 | 0 |aLinguistic action. |
---|
653 | 0 |aScolding. |
---|
653 | 0 |aTrách mắng. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 7 (225). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|