Tác giả CN
| Lê, Phạm Hoài Hương. |
Nhan đề dịch
| Interactions in classes of foreign languages in the light of sociocultural theory. |
Nhan đề
| Tương tác trong lớp học ngoại ngữ theo quan điểm của thuyết văn hóa – xã hội. /Lê Phạm Hoài Hương, Trần Thị Thanh Thương. |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr. 12-15. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| Interaction is an essential component in foreign languages classes. Sociocultural theory developed by Vygotsky and his colleagues emphasizes the roles of teachers in assisting and guiding students to develop their potential in language use. Besides, peer interaction helps learners advance in their language skills and learning strategies as well as solve problems effectively. Peer scaffolding is considered to enable learners of lower level of language competence to move to higher levels. Classroom artifacts such as textbooks, computers, software, and other learning tools interact with learners to bring about changes in their knowledge and understanding. They also play a part in monitoring learner’s behaviours and draw their attention to the assigned tasks. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ học--Ngoại ngữ--Giảng dạy--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Classroom interactions. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Sociocultural theory. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Thuyết văn hóa xã hội. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tương tác trong lớp học. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giảng dạy ngoại ngữ. |
Tác giả(bs) CN
| Trần, Thị Thanh Thương. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 6 (224). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 32363 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 42724 |
---|
005 | 201812051415 |
---|
008 | 141009s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456404882 |
---|
039 | |a20241129092111|bidtocn|c20181205141519|dhuongnt|y20141009144229|zngant |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aLê, Phạm Hoài Hương. |
---|
242 | 0 |aInteractions in classes of foreign languages in the light of sociocultural theory.|yeng |
---|
245 | 10|aTương tác trong lớp học ngoại ngữ theo quan điểm của thuyết văn hóa – xã hội. /|cLê Phạm Hoài Hương, Trần Thị Thanh Thương. |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr. 12-15. |
---|
362 | 0 |aSố 6 (2014). |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aInteraction is an essential component in foreign languages classes. Sociocultural theory developed by Vygotsky and his colleagues emphasizes the roles of teachers in assisting and guiding students to develop their potential in language use. Besides, peer interaction helps learners advance in their language skills and learning strategies as well as solve problems effectively. Peer scaffolding is considered to enable learners of lower level of language competence to move to higher levels. Classroom artifacts such as textbooks, computers, software, and other learning tools interact with learners to bring about changes in their knowledge and understanding. They also play a part in monitoring learner’s behaviours and draw their attention to the assigned tasks. |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ học|xNgoại ngữ|xGiảng dạy|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aClassroom interactions. |
---|
653 | 0 |aSociocultural theory. |
---|
653 | 0 |aThuyết văn hóa xã hội. |
---|
653 | 0 |aTương tác trong lớp học. |
---|
653 | 0 |aGiảng dạy ngoại ngữ. |
---|
700 | 0 |aTrần, Thị Thanh Thương. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 6 (224). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|