Tác giả CN
| Phạm, Thị Hồng Nhung. |
Nhan đề dịch
| A decade of research on the application of cognitive linguistics to foreign language teaching. |
Nhan đề
| Nhìn lại một thập niên nghiên cứu áp dụng ngôn ngữ học tri nhận vào giảng dạy ngoại ngữ.. /Phạm Thị Hồng Nhung. |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr. 16-22. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| Since its birth in the 70s, cognitive linguistics has greatly contributed to a comprehensive understanding of the connection between language and mind, of how language is learnt, especially of how human beings extract language knowledge from language use. Research on the application of cognitive linguistics to foreign language teaching for the last 10 years has provided valuable implications for language teachers. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ học--Ngoại ngữ--Giảng dạy--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Foreign language teaching. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giảng dạy ngoại ngữ. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Cognitive linguistics. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Ngôn ngữ học tri nhận. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 6 (224). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 32364 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 42725 |
---|
005 | 201812051415 |
---|
008 | 141009s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456376422 |
---|
039 | |a20241129091318|bidtocn|c20181205141557|dhuongnt|y20141009144922|zhangctt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aPhạm, Thị Hồng Nhung. |
---|
242 | 0 |aA decade of research on the application of cognitive linguistics to foreign language teaching.|yeng |
---|
245 | 10|aNhìn lại một thập niên nghiên cứu áp dụng ngôn ngữ học tri nhận vào giảng dạy ngoại ngữ.. /|cPhạm Thị Hồng Nhung. |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr. 16-22. |
---|
362 | 0 |aSố 6 (2014). |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aSince its birth in the 70s, cognitive linguistics has greatly contributed to a comprehensive understanding of the connection between language and mind, of how language is learnt, especially of how human beings extract language knowledge from language use. Research on the application of cognitive linguistics to foreign language teaching for the last 10 years has provided valuable implications for language teachers. |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ học|xNgoại ngữ|xGiảng dạy|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aForeign language teaching. |
---|
653 | 0 |aGiảng dạy ngoại ngữ. |
---|
653 | 0 |aCognitive linguistics. |
---|
653 | 0 |aNgôn ngữ học tri nhận. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 6 (224). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
|
|
Không có liên kết tài liệu số nào