• Bài trích
  • Thuyết thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh. /

Tác giả CN Đỗ, Thị Xuân Dung.
Nhan đề dịch Linguistic intelligence and teaching and learning English vocabulary.
Nhan đề Thuyết thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh. /Lê Thị Tuyết Hạnh, Lê Phạm Hoài Thương.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr. 36-39.
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt This article discusses Multiple Intelligences Theory proposed by Gardner and focuses particularly on “Linguistic Intelligence”. Linguistic intelligence is shown in the perception of word meaning, word order, sound, rhythm, and word length that enable a word to be more recognizable. Learners with linguistic intelligence are able to use language to persuade, encourage and express ideas. Based on the principles of Multiple Intelligences Theory, the article suggests the activities for teaching and learning vocabulary in and out of the classroom to help learners with potential linguistic intelligence to advance in their capacity.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ học--Ngoại ngữ--Giảng dạy--TVĐHHN
Thuật ngữ không kiểm soát Từ vựng.
Thuật ngữ không kiểm soát Linguistic intelligence.
Thuật ngữ không kiểm soát MIT.
Thuật ngữ không kiểm soát Multiple linguistic intelligence.
Thuật ngữ không kiểm soát Thuyết thông minh ngôn ngữ.
Thuật ngữ không kiểm soát Giảng dạy ngoại ngữ.
Tác giả(bs) CN Lê, Phạm Hoài Thương.
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 6 (224).
000 00000nab a2200000 a 4500
00132369
0022
00442730
005201812051421
008141009s2014 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456386476
039|a20241202152948|bidtocn|c20181205142128|dhuongnt|y20141009153958|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aĐỗ, Thị Xuân Dung.
2420 |aLinguistic intelligence and teaching and learning English vocabulary.|yeng
24510|aThuyết thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh. /|cLê Thị Tuyết Hạnh, Lê Phạm Hoài Thương.
260|c2014
300|atr. 36-39.
3620 |aSố 6 (2014).
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aThis article discusses Multiple Intelligences Theory proposed by Gardner and focuses particularly on “Linguistic Intelligence”. Linguistic intelligence is shown in the perception of word meaning, word order, sound, rhythm, and word length that enable a word to be more recognizable. Learners with linguistic intelligence are able to use language to persuade, encourage and express ideas. Based on the principles of Multiple Intelligences Theory, the article suggests the activities for teaching and learning vocabulary in and out of the classroom to help learners with potential linguistic intelligence to advance in their capacity.
65017|aNgôn ngữ học|xNgoại ngữ|xGiảng dạy|2TVĐHHN
6530 |aTừ vựng.
6530 |aLinguistic intelligence.
6530 |aMIT.
6530 |aMultiple linguistic intelligence.
6530 |aThuyết thông minh ngôn ngữ.
6530 |aGiảng dạy ngoại ngữ.
7000 |aLê, Phạm Hoài Thương.
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 6 (224).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào