Tác giả CN
| Đỗ, Thị Xuân Dung. |
Nhan đề dịch
| Linguistic intelligence and teaching and learning English vocabulary. |
Nhan đề
| Thuyết thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh. /Lê Thị Tuyết Hạnh, Lê Phạm Hoài Thương. |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr. 36-39. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| This article discusses Multiple Intelligences Theory proposed by Gardner and focuses particularly on “Linguistic Intelligence”. Linguistic intelligence is shown in the perception of word meaning, word order, sound, rhythm, and word length that enable a word to be more recognizable. Learners with linguistic intelligence are able to use language to persuade, encourage and express ideas. Based on the principles of Multiple Intelligences Theory, the article suggests the activities for teaching and learning vocabulary in and out of the classroom to help learners with potential linguistic intelligence to advance in their capacity. |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ học--Ngoại ngữ--Giảng dạy--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Từ vựng. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Linguistic intelligence. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| MIT. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Multiple linguistic intelligence. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Thuyết thông minh ngôn ngữ. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giảng dạy ngoại ngữ. |
Tác giả(bs) CN
| Lê, Phạm Hoài Thương. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 6 (224). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 32369 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 42730 |
---|
005 | 201812051421 |
---|
008 | 141009s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456386476 |
---|
039 | |a20241202152948|bidtocn|c20181205142128|dhuongnt|y20141009153958|zngant |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aĐỗ, Thị Xuân Dung. |
---|
242 | 0 |aLinguistic intelligence and teaching and learning English vocabulary.|yeng |
---|
245 | 10|aThuyết thông minh ngôn ngữ với việc dạy-học từ vựng tiếng Anh. /|cLê Thị Tuyết Hạnh, Lê Phạm Hoài Thương. |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr. 36-39. |
---|
362 | 0 |aSố 6 (2014). |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aThis article discusses Multiple Intelligences Theory proposed by Gardner and focuses particularly on “Linguistic Intelligence”. Linguistic intelligence is shown in the perception of word meaning, word order, sound, rhythm, and word length that enable a word to be more recognizable. Learners with linguistic intelligence are able to use language to persuade, encourage and express ideas. Based on the principles of Multiple Intelligences Theory, the article suggests the activities for teaching and learning vocabulary in and out of the classroom to help learners with potential linguistic intelligence to advance in their capacity. |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ học|xNgoại ngữ|xGiảng dạy|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aTừ vựng. |
---|
653 | 0 |aLinguistic intelligence. |
---|
653 | 0 |aMIT. |
---|
653 | 0 |aMultiple linguistic intelligence. |
---|
653 | 0 |aThuyết thông minh ngôn ngữ. |
---|
653 | 0 |aGiảng dạy ngoại ngữ. |
---|
700 | 0 |aLê, Phạm Hoài Thương. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 6 (224). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|