• Bài trích
  • 汉语学习者陈述句音节音高的声学实验分析 =

Tác giả CN 刘, 艺.
Nhan đề 汉语学习者陈述句音节音高的声学实验分析 =An Experimental and Acoustic Analysis of Syllables in Declarative Sentences Produced by Chinese Learners. /刘艺;荣蓉.
Mô tả vật lý 35-42 p.
Tóm tắt Pitch is one of the most difficult issues in Chinese tone and intonation teaching.The paper collected the data of designed declarative sentences produced by Chinese learners,applied acoustic software to measure the frequency of each syllable and discussed the pitch range,decline and other issues of the syllables in the sentences.The findings of this paper can provide objective reference to Chinese teaching.
Tóm tắt 音高是汉语声调和语调教学中的难点问题之一,本文以样品句为实验材料,以非零起点的汉语学习者为考察对象,采用声学分析的方法测量了陈述句中的音节音高,探讨了音节调域、下倾度和音节音高等相关问题。文章的结论可以为汉语教学提供客观依据和参考。
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ--Tiếng Trung Quốc--TVĐHHN
Thuật ngữ không kiểm soát Chinese learners.
Thuật ngữ không kiểm soát Declarative sentences.
Thuật ngữ không kiểm soát Pitch.
Thuật ngữ không kiểm soát 汉语学习者.
Thuật ngữ không kiểm soát 陈述句.
Thuật ngữ không kiểm soát 音高.
Thuật ngữ không kiểm soát Acoustic analysis.
Thuật ngữ không kiểm soát Syllables.
Thuật ngữ không kiểm soát 声学分析.
Thuật ngữ không kiểm soát 音节.
Tác giả(bs) CN 荣, 蓉.
Nguồn trích Language teaching and linguistic studies.- 2014, No. 5 (169)
Nguồn trích 语言教学与研究- 2014, 第5卷 (169)
000 00000nab a2200000 a 4500
00134357
0022
00444791
008150617s ch| chi
0091 0
022|a02579448
039|y20150617164205|zhangctt
0410 |achi
044|ach
1000 |a刘, 艺.
24510|a汉语学习者陈述句音节音高的声学实验分析 =|bAn Experimental and Acoustic Analysis of Syllables in Declarative Sentences Produced by Chinese Learners. /|c刘艺;荣蓉.
300|a35-42 p.
3620 |aNo. 5 (Sep. 2014)
520|aPitch is one of the most difficult issues in Chinese tone and intonation teaching.The paper collected the data of designed declarative sentences produced by Chinese learners,applied acoustic software to measure the frequency of each syllable and discussed the pitch range,decline and other issues of the syllables in the sentences.The findings of this paper can provide objective reference to Chinese teaching.
520|a音高是汉语声调和语调教学中的难点问题之一,本文以样品句为实验材料,以非零起点的汉语学习者为考察对象,采用声学分析的方法测量了陈述句中的音节音高,探讨了音节调域、下倾度和音节音高等相关问题。文章的结论可以为汉语教学提供客观依据和参考。
65017|aNgôn ngữ|zTiếng Trung Quốc|2TVĐHHN
6530 |aChinese learners.
6530 |aDeclarative sentences.
6530 |aPitch.
6530 |a汉语学习者.
6530 |a陈述句.
6530 |a音高.
6530 |aAcoustic analysis.
6530 |aSyllables.
6530 |a声学分析.
6530 |a音节.
7000 |a荣, 蓉.
773|tLanguage teaching and linguistic studies.|g2014, No. 5 (169)
773|t语言教学与研究|g2014, 第5卷 (169)
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào