Tác giả CN
| 刘, 艺. |
Nhan đề
| 汉语学习者陈述句音节音高的声学实验分析 =An Experimental and Acoustic Analysis of Syllables in Declarative Sentences Produced by Chinese Learners. /刘艺;荣蓉. |
Mô tả vật lý
| 35-42 p. |
Tóm tắt
| Pitch is one of the most difficult issues in Chinese tone and intonation teaching.The paper collected the data of designed declarative sentences produced by Chinese learners,applied acoustic software to measure the frequency of each syllable and discussed the pitch range,decline and other issues of the syllables in the sentences.The findings of this paper can provide objective reference to Chinese teaching. |
Tóm tắt
| 音高是汉语声调和语调教学中的难点问题之一,本文以样品句为实验材料,以非零起点的汉语学习者为考察对象,采用声学分析的方法测量了陈述句中的音节音高,探讨了音节调域、下倾度和音节音高等相关问题。文章的结论可以为汉语教学提供客观依据和参考。 |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ--Tiếng Trung Quốc--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Chinese learners. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Declarative sentences. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Pitch. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 汉语学习者. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 陈述句. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 音高. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Acoustic analysis. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Syllables. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 声学分析. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 音节. |
Tác giả(bs) CN
| 荣, 蓉. |
Nguồn trích
| Language teaching and linguistic studies.- 2014, No. 5 (169) |
Nguồn trích
| 语言教学与研究- 2014, 第5卷 (169) |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 34357 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 44791 |
---|
008 | 150617s ch| chi |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a02579448 |
---|
035 | |a1456391797 |
---|
039 | |a20241202104737|bidtocn|c|d|y20150617164205|zhangctt |
---|
041 | 0 |achi |
---|
044 | |ach |
---|
100 | 0 |a刘, 艺. |
---|
245 | 10|a汉语学习者陈述句音节音高的声学实验分析 =|bAn Experimental and Acoustic Analysis of Syllables in Declarative Sentences Produced by Chinese Learners. /|c刘艺;荣蓉. |
---|
300 | |a35-42 p. |
---|
362 | 0 |aNo. 5 (Sep. 2014) |
---|
520 | |aPitch is one of the most difficult issues in Chinese tone and intonation teaching.The paper collected the data of designed declarative sentences produced by Chinese learners,applied acoustic software to measure the frequency of each syllable and discussed the pitch range,decline and other issues of the syllables in the sentences.The findings of this paper can provide objective reference to Chinese teaching. |
---|
520 | |a音高是汉语声调和语调教学中的难点问题之一,本文以样品句为实验材料,以非零起点的汉语学习者为考察对象,采用声学分析的方法测量了陈述句中的音节音高,探讨了音节调域、下倾度和音节音高等相关问题。文章的结论可以为汉语教学提供客观依据和参考。 |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ|zTiếng Trung Quốc|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aChinese learners. |
---|
653 | 0 |aDeclarative sentences. |
---|
653 | 0 |aPitch. |
---|
653 | 0 |a汉语学习者. |
---|
653 | 0 |a陈述句. |
---|
653 | 0 |a音高. |
---|
653 | 0 |aAcoustic analysis. |
---|
653 | 0 |aSyllables. |
---|
653 | 0 |a声学分析. |
---|
653 | 0 |a音节. |
---|
700 | 0 |a荣, 蓉. |
---|
773 | |tLanguage teaching and linguistic studies.|g2014, No. 5 (169) |
---|
773 | |t语言教学与研究|g2014, 第5卷 (169) |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|