• Bài trích
  • Nhan đề: Tích hợp ngữ dụng học trong việc dạy ngữ pháp tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp /

Tác giả CN Trần, Ngọc Diên Khánh.
Nhan đề dịch A study on strategies used in verbal communication between native english and non-native speakers in the workplace.
Nhan đề Tích hợp ngữ dụng học trong việc dạy ngữ pháp tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp / Trần Ngọc Diên Khánh.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý 61-64 tr.
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt This paper aims to examine the importance of grammatical knowledge in the development of communication skills and to bring some of those insights from pragmatics into the English grammar classroom at the university level. The major principle is that when grammar is taught for communication, clauses or any other grammatical items should be held as resources in context. Thus, it is necessary for teachers of English to adapt more classroom activities so as to make grammar communication in context. Some demonstdrations of grammar teachings and communicative language teaching will also be the concrn of this paper.
Thuật ngữ chủ đề Ngữ pháp-Giảng dạy-Kĩ năng giao tiếp-Tiếng Anh-TVĐHHN.
Từ khóa tự do Grammar teaching.
Từ khóa tự do Ngữ pháp.
Từ khóa tự do Communicative grammar teaching.
Từ khóa tự do Tiếng Anh.
Từ khóa tự do Commuanication skills.
Từ khóa tự do Context pragmatics.
Từ khóa tự do Kĩ năng giao tiếp.
Từ khóa tự do Giảng dạy.
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống- 2015, Số 5 (235).
000 00000nab a2200000 a 4500
00135743
0022
00446188
005201812201523
008151026s2015 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456416995
039|a20241130160556|bidtocn|c20181220152333|dhuongnt|y20151026143841|zanhpt
0410 |avie
044|avm
1000 |aTrần, Ngọc Diên Khánh.
2420 |aA study on strategies used in verbal communication between native english and non-native speakers in the workplace.|yeng
24510|aTích hợp ngữ dụng học trong việc dạy ngữ pháp tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp /|cTrần Ngọc Diên Khánh.
260|c2015
300|a61-64 tr.
3620 |aSố 5 (235) 2015.
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aThis paper aims to examine the importance of grammatical knowledge in the development of communication skills and to bring some of those insights from pragmatics into the English grammar classroom at the university level. The major principle is that when grammar is taught for communication, clauses or any other grammatical items should be held as resources in context. Thus, it is necessary for teachers of English to adapt more classroom activities so as to make grammar communication in context. Some demonstdrations of grammar teachings and communicative language teaching will also be the concrn of this paper.
65017|aNgữ pháp|xGiảng dạy|xKĩ năng giao tiếp|xTiếng Anh|2TVĐHHN.
6530 |aGrammar teaching.
6530 |aNgữ pháp.
6530 |aCommunicative grammar teaching.
6530 |aTiếng Anh.
6530 |aCommuanication skills.
6530 |aContext pragmatics.
6530 |aKĩ năng giao tiếp.
6530 |aGiảng dạy.
773|tNgôn ngữ và đời sống|g2015, Số 5 (235).
890|a0|b0|c0|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào