• Bài trích
  • Tích hợp ngữ dụng học trong việc giảng dạy ngữ pháp Tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp =

Tác giả CN Trần, Ngọc Diêm Khánh.
Nhan đề Tích hợp ngữ dụng học trong việc giảng dạy ngữ pháp Tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp =Intergrate pragmatics in teaching English grammar communicatively /Trần Ngọc Diêm Khánh.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý tr. 61-64
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt This paper aimes to examine the importance of grammatical knowledge in the development of communication skills and to bring some of those insights from pragmatics into English grammar classroom at the university level. The major principle is that when grammar is taught for communication, clauses or any other grammatical items should be held as resources in context. Thus, it is necessary for teachers of English to adapt more classroom activities so as so to make grammar communicative in context. Some demonsrations of grammar teaching and communicative language teaching will also be concern of this paper.
Thuật ngữ không kiểm soát Context
Thuật ngữ không kiểm soát Pragmatics
Thuật ngữ không kiểm soát Grammar teaching
Thuật ngữ không kiểm soát Communication skills.
Thuật ngữ không kiểm soát Communicative grammar teaching
Thuật ngữ không kiểm soát Activities
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2015, Số 5 (235).
000 00000nab a2200000 a 4500
00136948
0022
00447410
008160226s2015 vm| vie
0091 0
022|a08683409
039|y20160226141920|zhangctt
0410 |avie
044|avm
1000 |aTrần, Ngọc Diêm Khánh.
24510|aTích hợp ngữ dụng học trong việc giảng dạy ngữ pháp Tiếng Anh theo đường hướng giao tiếp =|bIntergrate pragmatics in teaching English grammar communicatively /|cTrần Ngọc Diêm Khánh.
260|c2015
300|atr. 61-64
3620 |aSố 5(235) 2015
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aThis paper aimes to examine the importance of grammatical knowledge in the development of communication skills and to bring some of those insights from pragmatics into English grammar classroom at the university level. The major principle is that when grammar is taught for communication, clauses or any other grammatical items should be held as resources in context. Thus, it is necessary for teachers of English to adapt more classroom activities so as so to make grammar communicative in context. Some demonsrations of grammar teaching and communicative language teaching will also be concern of this paper.
6530 |aContext
6530 |aPragmatics
6530 |aGrammar teaching
6530 |aCommunication skills.
6530 |aCommunicative grammar teaching
6530 |aActivities
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2015, Số 5 (235).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào