• Bài trích
  • Giới và tương tác ngôn ngữ trên lớp học/

Tác giả CN Vũ, Thị Thanh Hương.
Nhan đề Giới và tương tác ngôn ngữ trên lớp học/Vũ Thị Thanh Hương.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý 26-35 tr.
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt This paper asks whether classroom interaction reflects the existing gender inequality in the society.By looking at the questions and feedbacks used by male and female teachers in mathematics classes, the paper highlights that female teachers tends to use more questions and more praises than male teachers, hence their language is more “cooperative”.Male teachers, on the contrary, use more criticism than femable teachers, hence their language is more “competitive”. With regards to gender of the student, the paper shows that male students receive more questions than female students from both male and female teachers.
Thuật ngữ không kiểm soát Classroom interactions
Thuật ngữ không kiểm soát Cognitive questions
Thuật ngữ không kiểm soát Feedbacks.
Thuật ngữ không kiểm soát Procedural questions
Thuật ngữ không kiểm soát Procedural
Thuật ngữ không kiểm soát Gender
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống- 2015, Số 1 (231).
000 00000nab a2200000 a 4500
00137185
0022
00447647
008160301s2015 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456417377
039|a20241201144523|bidtocn|c|d|y20160301155956|zhangctt
0410 |avie
044|avm
1000 |aVũ, Thị Thanh Hương.
24510|aGiới và tương tác ngôn ngữ trên lớp học/|cVũ Thị Thanh Hương.
260|c2015
300|a26-35 tr.
3620 |aSố 1 (231) 2015.
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aThis paper asks whether classroom interaction reflects the existing gender inequality in the society.By looking at the questions and feedbacks used by male and female teachers in mathematics classes, the paper highlights that female teachers tends to use more questions and more praises than male teachers, hence their language is more “cooperative”.Male teachers, on the contrary, use more criticism than femable teachers, hence their language is more “competitive”. With regards to gender of the student, the paper shows that male students receive more questions than female students from both male and female teachers.
6530 |aClassroom interactions
6530 |aCognitive questions
6530 |aFeedbacks.
6530 |aProcedural questions
6530 |aProcedural
6530 |aGender
773|tNgôn ngữ và đời sống|g2015, Số 1 (231).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào