Tác giả CN
| Vũ, Thị Thanh Hương. |
Nhan đề
| Giới và tương tác ngôn ngữ trên lớp học/Vũ Thị Thanh Hương. |
Thông tin xuất bản
| 2015 |
Mô tả vật lý
| 26-35 tr. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| This paper asks whether classroom interaction reflects the existing gender inequality in the society.By looking at the questions and feedbacks used by male and female teachers in mathematics classes, the paper highlights that female teachers tends to use more questions and more praises than male teachers, hence their language is more “cooperative”.Male teachers, on the contrary, use more criticism than femable teachers, hence their language is more “competitive”. With regards to gender of the student, the paper shows that male students receive more questions than female students from both male and female teachers. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Classroom interactions |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Cognitive questions |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Feedbacks. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Procedural questions |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Procedural |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Gender |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống- 2015, Số 1 (231). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 37185 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 47647 |
---|
008 | 160301s2015 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456417377 |
---|
039 | |a20241201144523|bidtocn|c|d|y20160301155956|zhangctt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aVũ, Thị Thanh Hương. |
---|
245 | 10|aGiới và tương tác ngôn ngữ trên lớp học/|cVũ Thị Thanh Hương. |
---|
260 | |c2015 |
---|
300 | |a26-35 tr. |
---|
362 | 0 |aSố 1 (231) 2015. |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aThis paper asks whether classroom interaction reflects the existing gender inequality in the society.By looking at the questions and feedbacks used by male and female teachers in mathematics classes, the paper highlights that female teachers tends to use more questions and more praises than male teachers, hence their language is more “cooperative”.Male teachers, on the contrary, use more criticism than femable teachers, hence their language is more “competitive”. With regards to gender of the student, the paper shows that male students receive more questions than female students from both male and female teachers. |
---|
653 | 0 |aClassroom interactions |
---|
653 | 0 |aCognitive questions |
---|
653 | 0 |aFeedbacks. |
---|
653 | 0 |aProcedural questions |
---|
653 | 0 |aProcedural |
---|
653 | 0 |aGender |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống|g2015, Số 1 (231). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|