• Bài trích
  • Đánh giá thái độ của giáo viên và học viên một số tỉnh miền núi phía Bắc về nội dung văn hóa trong giáo trình học tiếng anh =

Tác giả CN Hoàng, Nguyễn Thu Trang.
Nhan đề Đánh giá thái độ của giáo viên và học viên một số tỉnh miền núi phía Bắc về nội dung văn hóa trong giáo trình học tiếng anh =An investigation into the attitude towards the cultural representation in english textbooks percieved by teachers and students in some northers moutainous schools / Hoàng Nguyễn Thu Trang.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr.41-46
Tóm tắt This research is the first attempt tom understand the perceptions of school teachers, as learners in an English proficciency course, on cultural representation in English textbooks. The aim of this exploratory study was to elicit some salient features in teachers-as-learns’ attitudes towards cultural content. The data on teachers’ attitudes were collected from a questionnaire and phone interviews to 34 school-teachers in muontainous areas, and the data on their teaching contexts arose from direct interviews to 12 teachers. The quantitative and qualitative analysis shows the impact of teaching contexts on teachers’ thoughts and the existence of traditional, English-as-an-International-Language perspectives as well as critical pedagogies. The write then gives recommendations on presenting culture in an English textbook as well as exploring cultural content in international textbook in Vietnam.
Đề mục chủ đề Giáo trình--Đánh giá--TVĐHHN.
Thuật ngữ không kiểm soát Giáo viên
Thuật ngữ không kiểm soát Đánh giá
Thuật ngữ không kiểm soát Critical pedagogies.
Thuật ngữ không kiểm soát Cultural content
Thuật ngữ không kiểm soát Cultural representation
Thuật ngữ không kiểm soát English textbook
Thuật ngữ không kiểm soát Học viên
Thuật ngữ không kiểm soát Miền núi phía Bắc.
Thuật ngữ không kiểm soát Giáo trình
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 11 (229).
000 00000cab a2200000 a 4500
00137283
0022
00447746
008160303s2014 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456417385
039|a20241202142322|bidtocn|c20160303074903|dngant|y20160303074903|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aHoàng, Nguyễn Thu Trang.
24510|aĐánh giá thái độ của giáo viên và học viên một số tỉnh miền núi phía Bắc về nội dung văn hóa trong giáo trình học tiếng anh =|bAn investigation into the attitude towards the cultural representation in english textbooks percieved by teachers and students in some northers moutainous schools / |cHoàng Nguyễn Thu Trang.
260|c2014
300|atr.41-46
3620 |aSố 11 (229) 2014.
520|aThis research is the first attempt tom understand the perceptions of school teachers, as learners in an English proficciency course, on cultural representation in English textbooks. The aim of this exploratory study was to elicit some salient features in teachers-as-learns’ attitudes towards cultural content. The data on teachers’ attitudes were collected from a questionnaire and phone interviews to 34 school-teachers in muontainous areas, and the data on their teaching contexts arose from direct interviews to 12 teachers. The quantitative and qualitative analysis shows the impact of teaching contexts on teachers’ thoughts and the existence of traditional, English-as-an-International-Language perspectives as well as critical pedagogies. The write then gives recommendations on presenting culture in an English textbook as well as exploring cultural content in international textbook in Vietnam.
65017|aGiáo trình|xĐánh giá|2TVĐHHN.
6530 |aGiáo viên
6530 |aĐánh giá
6530 |aCritical pedagogies.
6530 |aCultural content
6530 |aCultural representation
6530 |aEnglish textbook
6530 |aHọc viên
6530 |aMiền núi phía Bắc.
6530 |aGiáo trình
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 11 (229).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào