Tác giả CN
| Hoàng, Nguyễn Thu Trang. |
Nhan đề
| Đánh giá thái độ của giáo viên và học viên một số tỉnh miền núi phía Bắc về nội dung văn hóa trong giáo trình học tiếng anh =An investigation into the attitude towards the cultural representation in english textbooks percieved by teachers and students in some northers moutainous schools / Hoàng Nguyễn Thu Trang. |
Thông tin xuất bản
| 2014 |
Mô tả vật lý
| tr.41-46 |
Tóm tắt
| This research is the first attempt tom understand the perceptions of school teachers, as learners in an English proficciency course, on cultural representation in English textbooks. The aim of this exploratory study was to elicit some salient features in teachers-as-learns’ attitudes towards cultural content. The data on teachers’ attitudes were collected from a questionnaire and phone interviews to 34 school-teachers in muontainous areas, and the data on their teaching contexts arose from direct interviews to 12 teachers. The quantitative and qualitative analysis shows the impact of teaching contexts on teachers’ thoughts and the existence of traditional, English-as-an-International-Language perspectives as well as critical pedagogies. The write then gives recommendations on presenting culture in an English textbook as well as exploring cultural content in international textbook in Vietnam. |
Đề mục chủ đề
| Giáo trình--Đánh giá--TVĐHHN. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giáo viên |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Đánh giá |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Critical pedagogies. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Cultural content |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Cultural representation |
Thuật ngữ không kiểm soát
| English textbook |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Học viên |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Miền núi phía Bắc. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giáo trình |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 11 (229). |
|
000
| 00000cab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 37283 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 47746 |
---|
008 | 160303s2014 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456417385 |
---|
039 | |a20241202142322|bidtocn|c20160303074903|dngant|y20160303074903|zngant |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aHoàng, Nguyễn Thu Trang. |
---|
245 | 10|aĐánh giá thái độ của giáo viên và học viên một số tỉnh miền núi phía Bắc về nội dung văn hóa trong giáo trình học tiếng anh =|bAn investigation into the attitude towards the cultural representation in english textbooks percieved by teachers and students in some northers moutainous schools / |cHoàng Nguyễn Thu Trang. |
---|
260 | |c2014 |
---|
300 | |atr.41-46 |
---|
362 | 0 |aSố 11 (229) 2014. |
---|
520 | |aThis research is the first attempt tom understand the perceptions of school teachers, as learners in an English proficciency course, on cultural representation in English textbooks. The aim of this exploratory study was to elicit some salient features in teachers-as-learns’ attitudes towards cultural content. The data on teachers’ attitudes were collected from a questionnaire and phone interviews to 34 school-teachers in muontainous areas, and the data on their teaching contexts arose from direct interviews to 12 teachers. The quantitative and qualitative analysis shows the impact of teaching contexts on teachers’ thoughts and the existence of traditional, English-as-an-International-Language perspectives as well as critical pedagogies. The write then gives recommendations on presenting culture in an English textbook as well as exploring cultural content in international textbook in Vietnam. |
---|
650 | 17|aGiáo trình|xĐánh giá|2TVĐHHN. |
---|
653 | 0 |aGiáo viên |
---|
653 | 0 |aĐánh giá |
---|
653 | 0 |aCritical pedagogies. |
---|
653 | 0 |aCultural content |
---|
653 | 0 |aCultural representation |
---|
653 | 0 |aEnglish textbook |
---|
653 | 0 |aHọc viên |
---|
653 | 0 |aMiền núi phía Bắc. |
---|
653 | 0 |aGiáo trình |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 11 (229). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|