• Bài trích
  • Nhan đề: Vận dụng phương pháp dạy học theo nhiệm vụ trong tiến trình giảng dạy ngoại ngữ-công đoạn xây dựng hoạt động dạy học =

Tác giả CN Đào, Thị Thanh Phượng.
Nhan đề Vận dụng phương pháp dạy học theo nhiệm vụ trong tiến trình giảng dạy ngoại ngữ-công đoạn xây dựng hoạt động dạy học = Application of task-based method in process of teaching /Đào Thị Thanh Phượng.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr. 77-81
Tùng thư Hội Ngôn ngữ học Việt Nam.
Tóm tắt The article refers to a new approach to the morden pedagoic – task based methodology. This approach, learner – centered through the implementation of the complex task of bringing openness, encouraging learners to plan, implementing and evaluating task results in each group. The structure of this paper consists of two parts: the first part including a lesson designed to teach a reading comprehension sample, a task – based approach through examples of advert texts with three key issues: steps of teaching reading, teaching contents and conditions of work done. The second one is concerned with the results of an investigation into the teacher and students to assess the feasibility and effectiveness of the stages, steps, proceres, operations, exercise and classroom activities of the above approach in the pratical conditions of foreign language teaching.
Từ khóa tự do Method
Từ khóa tự do Activity
Từ khóa tự do Pedagogic implication
Từ khóa tự do Task – based
Từ khóa tự do Reading
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2014, Số 12 (230).
000 00000nab a2200000 a 4500
00137382
0022
00447845
008160303s2014 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456409773
039|a20241201145033|bidtocn|c|d|y20160303112100|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aĐào, Thị Thanh Phượng.
24510|aVận dụng phương pháp dạy học theo nhiệm vụ trong tiến trình giảng dạy ngoại ngữ-công đoạn xây dựng hoạt động dạy học =|bApplication of task-based method in process of teaching /|cĐào Thị Thanh Phượng.
260|c2014
300|atr. 77-81
3620 |aSố 12 (230) 2014
4900 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam.
520|aThe article refers to a new approach to the morden pedagoic – task based methodology. This approach, learner – centered through the implementation of the complex task of bringing openness, encouraging learners to plan, implementing and evaluating task results in each group. The structure of this paper consists of two parts: the first part including a lesson designed to teach a reading comprehension sample, a task – based approach through examples of advert texts with three key issues: steps of teaching reading, teaching contents and conditions of work done. The second one is concerned with the results of an investigation into the teacher and students to assess the feasibility and effectiveness of the stages, steps, proceres, operations, exercise and classroom activities of the above approach in the pratical conditions of foreign language teaching.
6530 |aMethod
6530 |aActivity
6530 |aPedagogic implication
6530 |aTask – based
6530 |aReading
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2014, Số 12 (230).
890|a0|b0|c0|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào