• Bài trích
  • Lượt lời trong tương tác Thầy - Trò trên lớp học /

Tác giả CN Vũ, Thị Thanh Hương.
Nhan đề Lượt lời trong tương tác Thầy - Trò trên lớp học /Vũ Thị Thanh Hương.
Thông tin xuất bản 2014
Mô tả vật lý tr. 25-33
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt This paper examines the turn-taking strategies in secondary classrom interactions. It answers the following two research questions: 1. That turn-taking strategies do teachers and students use in their classroom interactons and 2. How do these turn-taking strategies affect the teaching and learning. The data were collected in a secondary school in the North of Vietnam by video-taping and classroom observations. The results show that most turn-taking in classroom interactions were initiated by teachers and the use all three turn-taking strategies which are Individual nominations, Invitations to bid, and Invitation to reply but Invitation to bid has the highest frequencies ( 57%). Based on the analysis of the advantages and limitations of each strategy for the learning and teaching, the paper recommends that teachers should use more often the strategy of Invitation to bid and reduce the strategy of Invitation to reply.
Đề mục chủ đề Phương pháp giảng dạy--Tương tác--Lớp học--TVĐHHN
Thuật ngữ không kiểm soát Classroom interactions
Thuật ngữ không kiểm soát Turn-taking allocation
Thuật ngữ không kiểm soát Turn-taking
Thuật ngữ không kiểm soát Phương pháp giảng dạy
Nguồn trích Ngôn ngữ.- 2014, Số 11 (306).
000 00000cab a2200000 a 4500
00137464
0022
00447928
008160304s2014 vm| vie
0091 0
022|a08667519
035|a1456402878
039|a20241201162333|bidtocn|c20160304090242|dngant|y20160304090242|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aVũ, Thị Thanh Hương.
24510|aLượt lời trong tương tác Thầy - Trò trên lớp học /|cVũ Thị Thanh Hương.
260|c2014
300|atr. 25-33
3620 |aSố 11 (2014).
4900 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aThis paper examines the turn-taking strategies in secondary classrom interactions. It answers the following two research questions: 1. That turn-taking strategies do teachers and students use in their classroom interactons and 2. How do these turn-taking strategies affect the teaching and learning. The data were collected in a secondary school in the North of Vietnam by video-taping and classroom observations. The results show that most turn-taking in classroom interactions were initiated by teachers and the use all three turn-taking strategies which are Individual nominations, Invitations to bid, and Invitation to reply but Invitation to bid has the highest frequencies ( 57%). Based on the analysis of the advantages and limitations of each strategy for the learning and teaching, the paper recommends that teachers should use more often the strategy of Invitation to bid and reduce the strategy of Invitation to reply.
65017|aPhương pháp giảng dạy|xTương tác|xLớp học|2TVĐHHN
6530 |aClassroom interactions
6530 |aTurn-taking allocation
6530 |aTurn-taking
6530 |aPhương pháp giảng dạy
773|tNgôn ngữ.|g2014, Số 11 (306).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào