• Bài trích
  • Phân tích lỗi sai về tổ hợp V+NP trong Tiếng Việt của sinh viên Trung Quốc từ góc độ đối chiếu =

Tác giả CN Nguyễn, Hoàng Anh.
Nhan đề Phân tích lỗi sai về tổ hợp V+NP trong Tiếng Việt của sinh viên Trung Quốc từ góc độ đối chiếu =Errors in Vietnamese ‘V+NP’ combination made by Chinese student from the contrastive error analysis /Nguyễn Hoàng Anh.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý tr.6-12
Tóm tắt The Vietnamese and Chinese “verb + noun/noun phrase’ combinations, though sharing several similarities, have many subtle differences, which are the cause of errors made by Chinese students when using these combinations in Vietnamese. Through analyzing this type of errors, this article suggests some implication in relating Chinese-Vietnamese contrastive analysis studies with teaching Vietnamese and Chinese as foreign languages.
Đề mục chủ đề Phương pháp giảng dạy--Ngữ pháp--TVĐHHN.
Thuật ngữ không kiểm soát Error analysis
Thuật ngữ không kiểm soát “Verb + noun/noun phrase’ combination
Thuật ngữ không kiểm soát Vietnamese-Chinese contrastive analysis
Thuật ngữ không kiểm soát Lỗi ngữ pháp
Thuật ngữ không kiểm soát Foreign language teaching.
Nguồn trích Ngôn ngữ và đời sống.- 2015, Số 10 (240).
000 00000cab a2200000 a 4500
00137494
0022
00447958
008160304s2015 vm| vie
0091 0
022|a08683409
035|a1456418057
039|a20241202134151|bidtocn|c20160304140018|dngant|y20160304140018|zhangctt
0410 |avie
044|avm
1000 |aNguyễn, Hoàng Anh.
24510|aPhân tích lỗi sai về tổ hợp V+NP trong Tiếng Việt của sinh viên Trung Quốc từ góc độ đối chiếu =|bErrors in Vietnamese ‘V+NP’ combination made by Chinese student from the contrastive error analysis /|cNguyễn Hoàng Anh.
260|c2015
300|atr.6-12
3620 |aSố 10 (240) 2015.
520|aThe Vietnamese and Chinese “verb + noun/noun phrase’ combinations, though sharing several similarities, have many subtle differences, which are the cause of errors made by Chinese students when using these combinations in Vietnamese. Through analyzing this type of errors, this article suggests some implication in relating Chinese-Vietnamese contrastive analysis studies with teaching Vietnamese and Chinese as foreign languages.
65017|aPhương pháp giảng dạy|xNgữ pháp|2TVĐHHN.
6530 |aError analysis
6530 |a“Verb + noun/noun phrase’ combination
6530 |aVietnamese-Chinese contrastive analysis
6530 |aLỗi ngữ pháp
6530 |aForeign language teaching.
773|tNgôn ngữ và đời sống.|g2015, Số 10 (240).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào