Tác giả CN
| Nguyễn, Hoàng Anh. |
Nhan đề
| Phân tích lỗi sai về tổ hợp V+NP trong Tiếng Việt của sinh viên Trung Quốc từ góc độ đối chiếu =Errors in Vietnamese ‘V+NP’ combination made by Chinese student from the contrastive error analysis /Nguyễn Hoàng Anh. |
Thông tin xuất bản
| 2015 |
Mô tả vật lý
| tr.6-12 |
Tóm tắt
| The Vietnamese and Chinese “verb + noun/noun phrase’ combinations, though sharing several similarities, have many subtle differences, which are the cause of errors made by Chinese students when using these combinations in Vietnamese. Through analyzing this type of errors, this article suggests some implication in relating Chinese-Vietnamese contrastive analysis studies with teaching Vietnamese and Chinese as foreign languages. |
Đề mục chủ đề
| Phương pháp giảng dạy--Ngữ pháp--TVĐHHN. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Error analysis |
Thuật ngữ không kiểm soát
| “Verb + noun/noun phrase’ combination |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Vietnamese-Chinese contrastive analysis |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Lỗi ngữ pháp |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Foreign language teaching. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống.- 2015, Số 10 (240). |
|
000
| 00000cab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 37494 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 47958 |
---|
008 | 160304s2015 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456418057 |
---|
039 | |a20241202134151|bidtocn|c20160304140018|dngant|y20160304140018|zhangctt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aNguyễn, Hoàng Anh. |
---|
245 | 10|aPhân tích lỗi sai về tổ hợp V+NP trong Tiếng Việt của sinh viên Trung Quốc từ góc độ đối chiếu =|bErrors in Vietnamese ‘V+NP’ combination made by Chinese student from the contrastive error analysis /|cNguyễn Hoàng Anh. |
---|
260 | |c2015 |
---|
300 | |atr.6-12 |
---|
362 | 0 |aSố 10 (240) 2015. |
---|
520 | |aThe Vietnamese and Chinese “verb + noun/noun phrase’ combinations, though sharing several similarities, have many subtle differences, which are the cause of errors made by Chinese students when using these combinations in Vietnamese. Through analyzing this type of errors, this article suggests some implication in relating Chinese-Vietnamese contrastive analysis studies with teaching Vietnamese and Chinese as foreign languages. |
---|
650 | 17|aPhương pháp giảng dạy|xNgữ pháp|2TVĐHHN. |
---|
653 | 0 |aError analysis |
---|
653 | 0 |a“Verb + noun/noun phrase’ combination |
---|
653 | 0 |aVietnamese-Chinese contrastive analysis |
---|
653 | 0 |aLỗi ngữ pháp |
---|
653 | 0 |aForeign language teaching. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống.|g2015, Số 10 (240). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|